مدیران خودروعصر اعتبار

زیبایی‌های تبریز از عینک گردشگران

عصر ساختمان- تابستان و باز هم حال‌ و هوای سفر؛ هرکس چمدان خود را می‌بندد و آماده‌ی حرکت می‌شود. در این میان افرادی هستند که تبریز، شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸، را برای سفر انتخاب می‌کنند.

زیبایی‌های تبریز از عینک گردشگران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مسافران وارد شهر تبریز می‌شوند و تمایل دارند سری به موزه‌های آذربایجان، محرم، شهرداری، قرآن و کتابت، سنجش، مشروطه و قاجار و ... بزنند و در سایت موزه عصرآهن که مربوط به هزاره اول قبل از میلاد است، با اعتقادات و آیین‌های آن دوره آشنا شوند. در حیاط خانه‌های قدیمی قدکی، نیکنام، بهنام، گنجه ای زاده و ذکایی و ... بنشینند و به گذر تاریخ بنگرند که چه اعیان و بزرگانی در این حیاط ها قدم زده اند.

    از بزرگ‎ترین بازار سرپوشیده جهان خرید بکنند و از سوغاتی‌‎هایی مثل ریس، نوقا، قرابیه و آجیل مخصوص تبریز برای همشهریان خود ببرند و در مسجد جامع نماز بگزارند و شکرخدا را به جای‌آورند. موقع غروب هم، همراه خانواده و فرزندانشان در پارک ائل گلی، باغلارباغی، مسافر، شمس و آنالارآتالار استراحت کنند ولی به دلیل ترافیک و ناآشنایی با شهر و مسیرها ترجیح می دهند فعلا دست نگه دارند تا راه حلی را بیابند.

    این جاست که اتوبوس‌های تبریزگردی به استقبال مسافران می آیند و با کمال مسرت، میزبانی از مهمانان را به عهده می‌گیرند.

    به عنوان خبرنگار، بعد از گشت دسته جمعی با مسافران یکی از اتوبوس‌ها نظراتشان را در مورد تبریز، جویا می‌شوم.

    خانواده‌ آقای یوسفی از کاشان پیش قدم می‌شوند تا شهر را از نگاه یک مسافر برایم توصیف کنند. آن‌ها می‌گویند: "تقریبا به کل ایران سفر کرده‌ایم، ولی تبریز خیلی متفاوت تر از دیگر شهرهاست. مردمانی واقعا مهمان نواز و خوش برخورد دارد. موقع ورود به شهر برای پیدا کردن اقامتگاه دچار مشکل شدیم و از فردی طلب کمک کردیم. این شخص با ماشین خود ما را تا رسیدن به محل مورد نظر راهنمایی کرد. موقع بازگشت حتما زیبایی‌های تبریز را برای دوستانمان معرفی خواهیم کرد. حیف است شهری به این عظمت در ایران باشد و سعادت دیدار از آن را جهانیان از دست بدهند."

    آقای صمدی، یکی از مهمانان، دبیر تاریخ است و اظهار می‌کند: "محلات و خانه‌های قدیمی تبریز همانند صفحات کتاب مصور تاریخی است که هر صفحه‌اش گفتنی‌های با ارزشی برایم دارد".

    وی از وجود گورستان عصرآهن با قدمتی حدود 3500سال، اظهار شگفتی و بی اطلاعی می کند.

    خانم‌عبادی از تهران که چند روز است که هر صبح و بعد از ظهر با اتوبوس های تبریزگردی به گشت وگذار می پردازد،در بحث شرکت می‌کند و می گوید: "در مدت اقامت 10 روزه‌ام در تبریز، بارها از موزه‌ها وخانه‌های قدیمی قاجاری بازدید کرده ام ولی باز تمایلی به ترک تبریز ندارم و از طرح خلاقانه شهرداری تشکر می کنم."

    گاهی همشهریان تبریزی هم در کنار مسافران از اتوبوس‌ها استفاده می کنند. خانم نیلی، مادربزرگ مهربانی، دو روز است که همراه نوه‌اش سوار اتوبوس می‌شود و ازخاطرات تبریز برایش می‌گوید. او اسامی قدیمی محلات و حتی برخی از داستان‌های مربوط به این محلات را به خاطر دارد.

    گفتنی است، این اتوبوس‌ها هر روز به صورت رایگان در ساعات 10صبح و 4:30  بعد ‌از ظهر در چهار ‌ایستگاه: 1) پارکینگ پارک ائل گلی2) چهارراه شهید بهشتی3) پارک مسافر واقع در بلوار استاد شهریار و4) دبیرستان آزادی واقع در نصف راه، منتظر مهمانان کهن شهر تبریز هستند. این طرح از عید فطر آغاز شده و تا پایان شهریور امسال ادامه خواهد داشت.

    این طرح در جهت فراهم کردن رضایت گردشگران داخلی وخارجی راه‌اندازی شده‌ و با توجه به اینکه تبریز در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده است، اهمیت جذب گردشگر و معرفی صحیح و کامل آن تلاشی دو چندان می‌طلبد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو