مدیران خودروعصر اعتبار

۳ محله قدیمی در شهر همدان باز سازی می شود

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی کشور گفت: عملیات احیا و حفظ ۳ محله تاریخی حاجی، گلپا و کبابیان به عنوان محله های پایلوت با مشارکت شهرداری و میراث فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است.

۳ محله قدیمی در شهر همدان باز سازی می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر ، محمد سعید ایزدی گفت: 3 محله تاریخ حاجی، گلپا و کبابیان به عنوان محله های پایلوت با مشارکت شهرداری و سازمان میراث فرهنگی  برای احیا و حفظ انتخاب شده اند که در سه بخش ایجاد خدمات، زیر ساخت ها و نوسازی مسکن علمیات اجرایی خواهد شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی کشور  افزود: در مطالعات حوزه بافت های فرسوده بالغ بر 544 شهر مورد مطالعه قرار گرفته است که 180 شهر واجد بر دارای بودن بافت های تاریخی شناسایی شده اند که در این تعداد شهر بالغ بر 25 هزار هکتار بافت تاریخی داریم.

    وی همچنین تاکید کرد: در 495 شهر مورد مطالعه، بالغ بر 60 هزار هکتار بافت ناکارآمد داریم و در 91 شهر  نیز سکونت گا ه های غیر رسمی داریم که مجموع این محدوده ها 544 شهر است.

    محمد سعید ایزدی  افزود: در مجموع 130 هزار هکتار بافت ناکارآمد مشتمل بر بافت های تاریخی، سکونت گاه های غیر رسمی و بافت های ناکارآمد میانی داریم که این محدوده ها جمعیتی بالغ بر 19میلیون از جمعیت شهری کشور را به خود اختصاص داده اند که حدودا 30 درصد مساحت شهرهای ما را در بر می گیرند که از لحاظ کمی عددی بسیار بزرگ است.

    مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تاکید کرد: از آنجا که رویکرد ما در دولت یازدهم، «محله محوری» در مواجهه بابافت های فرسوده بوده است این محلات مورد بررسی قرار گرفتند که بالغ بر 2700 محله در این محدوده ها شناسایی شد و برنامه ریزی برای آنها انجام شد.

    محمد سعید ایزدی افزود: تلاش ما براین است که به طور متوسط، سالانه 270 محله را ساماندهی کنیم تا در دو برنامه 5 ساله ششم و هفتم، مسائل و مشکلات این محلات را به حداقل برسانیم.

    وی در ادامه گفت: عمدتا استاندارد در نظر گرفته ما در این محدوده ها به این صورت است که می گوییم: سطح سرانه، خدمات و وضعیت کیفیت زندگی در این محلات نسبت به متوسط شهر پایین تر است و تلاش ما بر این است که در دو دوره 5 ساله برنامه ششم و هفتم کیفیت زندگی،  خدمات و سطح سرانه این محدوده ها را به متوسط شهر نزدیک کنیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی کشور  افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در سال 95  در تلاش هستیم که در 222 محله در 180 شهر برنامه های خود را عملیاتی کنیم که این اقدامات مشتمل بر هر سه گونه بافت تاریخی، سکونت گاه های رسمی و غیر رسمی و نیز بافت های ناکارآمد میانی است.

    محمد سعید ایزدی تاکید کرد: امروز در همدان، در سه محله پایلوت تاریخی «حاجی»، «گلپا» و «کبابیان» با مشارکت شهرداری و سازمان میراث فرهنگی عملیات احیا و حفظ و مرمت را شروع می کنیم و تلاش داریم اقدامات خود را در سه بخش ایجاد خدمات مورد نیاز محله نظیر پارک، خانه محله، خانه سلامت و بهداشت و ایجاد زیرساخت ها مثل شبکه آب و برق و گاز و همچنین نوسازی مسکن که از طریق تسهیلات انجام گیرد طبقه بندی کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار