مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل صندوق ملی مسکن خبر داد:

۲هزار میلیارد تومان منابع صندوق ملی مسکن برای بخش مسکن هزینه شد

عصر ساختمان- مدیرعامل صندوق ملی مسکن از هزینه ۲ هزار میلیارد تومانی منابع صندوق ملی مسکن در سال گذشته برای تولید و تکمیل مسکن خبر داد و گفت: پیش‌بینی ما برای امسال در بخش بازگشت اقساط مسکن مهر حدود سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.

۲هزار میلیارد تومان منابع صندوق ملی مسکن برای بخش مسکن هزینه شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از صدا و سیما، مدیرعامل صندوق ملی مسکن از هزینه 2 هزار میلیارد تومانی صندوق در سال گذشته برای تولید و تکمیل مسکن خبر داد.

    به گفته اسماعیلی منابع این صندوق از بودجه عمومی، اقساط مسکن مهر و فروش زمین تامین می‌شود؛ علاوه بر این، بخش دیگری از منابع صندوق از جریمه بانک‌هایی تامین می‌شود که به تعهد خود در قبال تسهیلات مسکن عمل نمی‌کنند. 

    مدیرعامل صندوق ملی مسکن گفت: علاوه بر هزار میلیارد تومان بودجه عمومی که در بودجه امسال به صندوق ملی مسکن ابلاغ شده، منابعی برای صندوق در نظر گرفته شده که یکی نمونه آن، منابع حاصل از بانک‌هایی است که پرداخت تسهیلات مسکن را بنا بر قانون و در سقف تعیین شده اجرا نکرده اند. بر همین اساس بانک‌هایی که 20 درصد تسهیلات خود را به بخش مسکن تخصیص نداده‌اند مکلف‌اند تا برابر با میزان تخلف از تعهد خود را به صندوق ملی مسکن بازگردانند. 

    مدیرعامل صندوق ملی مسکن بازگشت اقساط مسکن مهر را یکی دیگر از منابع تامین مالی این صندوق اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی ما برای 1402 در بخش بازگشت اقساط مسکن مهر حدود سه هزار و 800 میلیارد تومان است.

    صندوق ملی مسکن با هدف تامین مالی نهضت ملی و عملیات ساخت مسکن در کشور تاسیس شد و از زمان تاسیس تاکنون تلاش کرده تا مبتنی بر ظرفیت‌هایی که در اساسنامه تاکید شده است، فعالیت‌هایی را به منظور تامین تجمیع منابع مالی بخش مسکن، مشارکت در تامین مالی ساخت، جذب و هدایت منابع مالی، تجهیز منابع مالی به انجام برساند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی