مدیران خودروعصر اعتبار

برای نخستین بار ۳ برابر متوسط سالانه، آزادراه در یک سال ساخته می‌شود

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اقدام بزرگ دولت برنامه افتتاح ۲۹۰ کیلومتر آزادراه طی یک سال است که نیازمند ۳ هزار میلیارد تومان تزریق منابع دولتی به پروژه‌ها است و در صورت بهره برداری برای اولین بار ۳ برابر متوسط سالانه ساخت آزادراه در یکسال ثبت می‌شود.

برای نخستین بار ۳ برابر متوسط سالانه، آزادراه در یک سال ساخته می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت از عملکرد دولت در بخش «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی» تقدیر و تمجید کرد.

    «خیراله خادمی» مدیرعامل شرکت ساخت امروز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در این راستا، گفت: با پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی امسال از 293 کیلومتر آزادراه بهره برداری خواهیم کرد و برای رسیدن به این میزان از افتتاح آزادراهی در یک سال، هدف گذاری انجام شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: این میزان افتتاح آزادراهی اتفاق بسیار بزرگی است؛ چراکه ما تا پیش از این سالانه به طور متوسط 86 کیلومتر آزاداره ساخته‌ایم و اگر 290 کیلومتر امسال را زیر بار ترافیک ببریم، مساوی با 3 برابر متوسط سالانه آزادراه سازی در کشور کار شده است و اقدام بزرگی است تا چالش برخی مسیرها که گره‌های بزرگ ایمنی و ترافیکی دارد حل شود.

    به گفته وی، 3 هزار میلیارد تومان سهم دولت برای ساخت این پروژه‌های آزادراهی است تا با تزریق آن این 290 کیلومتر راه را بسازیم.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور افزود: ارزش روز این 290 کیلومتر حداقل حدود 35 تا 40 هزار میلیارد تومان است که در صورت افتتاح تا پایان سال، امسال را می‌توانیم سال شکوفایی آزادراه سازی در کشور بدانیم.

    به گزارش ایرنا، افتتاح منطقه دوم آزاداه تهران - شمال، اولین افتتاح آزادراهی دولت در سال 1400 بود و به ترتیب افتتاح آزادراه اصفهان- شیراز،آزادراه منجیل- رودبار ،آزادراه مراغه- هشترود از جمله پروژه‌های آزادراهی است که از شهریور تا اسفند امسال زیر بار ترافیک خواهد رفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی