مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کارگروه گردشگری شهرداری قزوین:

پیاده‌راه‌ها رابط اصلی فضاهای پویای شهری و گردشگران هستند

عصر ساختمان- معاون برنامه‌ریزی و توسعه و رئیس کارگروه گردشگری شهرداری قزوین گفت: پیاده‌راه‌های گردشگری می‌توانند علاوه بر نقش اقتصادی و اجتماعی، عامل اساسی توسعه گردشگری شهری و حضور فعال گردشگران در فضاهای شهری محسوب شوند.

پیاده‌راه‌ها رابط اصلی فضاهای پویای شهری و گردشگران هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر ساختمان» به نقل از فارس، علیرضا خزائلی اظهار کرد: شهر قزوین به ویژه محدوده اصلی بافت مرکزی شهر با دارا بودن ظرفیت‌ها و ظرفیت‌های گسترده گردشگری و استفاده زیاد مردم شهر قزوین (بازاریان و مردم محلی) از مسیر فوق همچنان به امکانات رفاهی ویژه بیشتری برای گردشگری شهری نیاز دارد.

    وی ضمن اشاره به ضرورت توجه به فضا و منظر جغرافیایی، مسافت مسیر، استفاده از علائم گردشگری و امکانات تفریحی و جاذبه‌های مناسب و امکانات بهداشتی در طول مسیرهای پیاده راه، آن را راهکاری مطلوب در بازتعریف مسیرهای گردشگری شهری و نقاط مشابه دانست.

    رئیس کارگروه گردشگری شهرداری قزوین با اعلام اینکه پیاده‌راه‌ها از جمله فضاهای عمومی شهری است که نمی‌توان تأثیر آن را در حیات شهری قزوین نادیده گرفت، افزود: از زوایای مختلفی می‌توان به اهمیت این نوع پروژه‌های شهری پرداخت.

    خزائلی گفت: روشن است که امروزه تأثیر زیبایی منظر شهری بر وضعیت روانی شهروندان موضوعی نیست که اثبات آن نیاز به تحقیقات زیادی داشته باشد، بدون شک پیاده‌راه‌های کنونی در مقایسه با گذشته آرامش بیشتری به پهنه مرکزی شهر بخشیده است و عابران در این فضا با آرامش بیشتری قدم می‌زنند و علائم استرس و تعجیل، کمتر در چهره آنان مشاهده می‌شود.

    وی ادامه داد: ایجاد فضاهای استراحت موقت نظیر نیمکت‌ها که در این پیاده راه تعبیه شده موجب درنگ در راه رفتن و نشستن بر روی نیمکت می‌شود که بدون شک گسترش فضاهای پیاده‌راهی گردشگری، زمینه‌ساز کاهش استرس شهروندان خواهد بود.

    معاون شهردار در حوزه برنامه‌ریزی و توسعه تصریح کرد: پیاده‌راه‌ها می‌توانند به تدریج جزوی از هویت شهری قزوین تعریف و تبدیل به برند شهری شوند منتها باید توجه داشت که برندسازی فرآیندی حرفه‌ای و نیازمند صرف هزینه و کمک و مشارکت اصحاب تخصص است.

    گفتنی است، نوع دیگری از گردشگری شهری، گشت و گذار است که در زمان اوقات فراغت مردم به منظور حرکت در پیاده‌راه‌ها و خیابان‌ها و مراکز خرید و تفرجگاه‌ها انجام می‌گیرد.

    ظرفیت اقتصادی این نوع گردشگری شهری از آن جهت اهمیت دارد که مردم می‌توانند خریدهای سلیقه‌ای و غیر موظف خود را هنگام گشت و گذار انجام دهند به همین دلیل امروزه گشت و گذار نه فقط شکلی از اشکال گذران اوقات فراغت در جوامع شهری محسوب می‌شود بلکه در کنار آن خریدهای سلیقه‌ای و انتخابی که به هنگام گشت و گذار انجام می‌گیرد موجب رونق واحدهای تجاری و خدماتی موجود در آن‌ها می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار