مدیران خودروعصر اعتبار

بهسازی بافت های فرسوده شهری با ۱۰هزارمیلیارد ریال اعتبار در بودجه ۹۵

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران می گوید، دولت برای بهسازی و نوسازی بافت های ناکارآمد شهری و سکونتگاه های غیررسمی بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در بودجه سال ۱۳۹۵ در نظر گرفته است.

بهسازی بافت های فرسوده شهری با ۱۰هزارمیلیارد ریال اعتبار در بودجه ۹۵
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، سعید ایزدی افزود: این بودجه در ساختار بودجه ریزی اهرمی و در چارچوب مصوبات ستادهای بازآفرینی شهری حداقل تا سه برابر قابل افزایش است.
    وی گفت: اعتبار بهسازی و نوسازی بافت های ناکارآمد شهری و سکونتگاه های غیررسمی در حاشیه شهرهای بزرگ در بودجه سال گذشته بیش از یک هزار و 400 میلیارد ریال بود، اما با توجه به ضرورت بهسازی بافت های ناکارآمد شهری، دولت در سال جاری بودجه این بخش را تا 10 برابر افزایش داده است.
    وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 130 هزار هکتار از مساحت شهرهای کشور را بافت های ناکارآمد شهری تشکیل می دهند، گفت: 25 هزار هکتار از این محدوده مشتمل بر عرصه های تاریخی است که با توجه به ارزشمند بودن آنها باید برای حفظ این میراث گرانبها تلاش شود، زیرا عرصه های تاریخی ثروت های فرهنگی کشور را تشکیل می دهند.
    ایزدی با اشاره به وجود 48 هزار هکتار سکونتگاه های غیررسمی در کشور یادآور شد: زندگی 30 درصد مردم در 130 هزار هکتار بافت های ناکارآمد شهری و سکونتگاه های غیر رسمی متاسفانه از کیفیت پایینی برخوردار است و دولت درصدد است با بهسازی و نوسازی این بافت ها کیفیت زندگی مردم را در این محدوده ها ارتقا دهد.
    مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران افزود: 130 هزار هکتار از بافت های فرسوده شهری و سکونتگاه های غیر رسمی به 2 هزار و 700 محله تقسیم بندی شده تا با برنامه ریزی مناسب و با رویکرد محله محور و همکاری دستگاه های مختلف و همچنین همیاری بخش خصوصی با محوریت شهرداری ها بتوانیم روند بهسازی این بافت ها را با سرعت بیشتری دنبال کنیم.
    این مقام مسوول تصریح کرد: افزایش اعتبارات مالی در بودجه جاری کشور نشان می دهد دولت برای ساماندهی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری توجه ویژه ای دارد. اختصاص ردیف مستقلی با اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون ریال برای ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی در حاشیه کلانشهرها و همچنین اختصاص پنج هزار میلیارد ریال برای یارانه تسهیلات نوسازی و همچنین اعتبارات مستقل برای ساماندهی سکونت گاه های غیر رسمی شهرهای مشهد، شیراز و قم از جمله این اقدام ها است.
    معاون وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: مردم در سکونتگاه های غیررسمی با فقر شهری شدید مواجه هستند و ارایه خدمات شهری، بهداشتی و برخورداری از ایمنی و امنیت در این محدوده ها همواره با مشکلاتی مواجه بوده است.
    ایزدی افزود: با اختصاص این اعتبار بهسازی بافت های فرسوده شهری در شهرهای مذهبی مشهد، قم و شیراز با سرعت بیشتری دنبال می شود تا در قالب ابلاغیه ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی، ساماندهی این بافت ها در این سه شهر پیگیری شود.
    مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: علاوه بر اعتبارهای یادشده، دولت در بودجه سال 1395 مبالغی را از محل اعتبارات استانی برای بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری اختصاص داده است تا علاوه بر برنامه ستاد ملی بازآفرینی شهری، ستادهای استانی نیز بتوانند با استفاده از منابع و برنامه های دستگاه ها اجرایی به تحقق اهداف مورد نظر کمک کنند.
    ایزدی به نقش مردم در بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری اشاره کرد و گفت: محله های فرسوده صرفا توسط شرکت عمران و بهسازی شهری ایران شناسایی نمی شود، بلکه مردم نیز می توانند مشکلات و نیازهای بافت های فرسوده شهری و محله های خود را به ما اعلام کنند تا با اولویت بندی از طریق ستاد بازآفرینی استانی جزو برنامه های این شرکت قرار گیرد و نیازهای محله های آنها به تدریج برطرف شود. در این راستا دولت و شهرداری ها با تاسیس دفاتر خدمات نوسازی محلات زمینه حضور و مشارکت مردم را افزایش می دهند.
    به گزارش ایرنا، براساس قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری ، بافت های فرسوده و ناکار آمد شهری مناطقی از شهر هستند کـه در سالیان گذشـته عناصـر متشکله آن اعم از تاسیسات روبنایی، زیربنایی، ابنیه، مستحدثات، خیابان ها و دسترسی های آن، دچار فرسـودگی و ناکارآمدی شده و ساکنان آن از مشکلات متعدد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کالبدی رنج می برند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار