مدیران خودروعصر اعتبار

ابراز علاقه سرمایه‌گذاران چینی برای ساخت واحدهای مسکونی با تکنولوژی روز جهان در چابهار

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان منطقه آزادچابهار گفت: سرمایه گذاران چینی در نمایشگاه سیفیت (CIFIT) ۲۰۲۳ شیامن کشور چین برای ساخت واحدهای مسکونی با دانش و تکنولوژی روز جهان در منطقه آزاد چابهار ابراز علاقه کردند.

ابراز علاقه سرمایه‌گذاران چینی برای ساخت واحدهای مسکونی با تکنولوژی روز جهان در چابهار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا؛ امیر مقدم روز یکشنبه اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار در بیست و سومین رویداد تجارت و سرمایه‌گذاری چین (سیفیت 2023) حضور دارد و نسبت به معرفی و ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری این منطقه را به اتفاق دیگر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران در غرفه C416 نمایشگاه شیامن، به سرمایه‌گذاران، صاحبان مشاغل و بازدیدکنندگان اقدام کرده است.

    وی بیان کرد: «نمایشگاه بین‌المللی سرمایه‌گذاری و تجارت چین» چهارمین رویداد بزرگ اقتصادی و دومین نمایشگاه خارجی در سالجاری است که مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران به ارائه 850 بسته سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادرات محور خود خواهند پرداخت.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزادچابهار گفت: همچنین در حاشیه این نمایشگاه با مدیرعامل شرکت SHISU هنگ کنگ فعال در زمینه تولید اقامتگاه‌های پرتابل و سرمایه‌گذاری در ساخت کارخانه مشترک در منطقه آزاد چابهار دیدار شده و علاوه‌بر این از غرفه شرکت cogito ارائه دهنده خدمات دریایی و هوشمندسازی اسکله‌ها دیدن کردیم.

    در خواست سرمایه گذار چینی برای ساخت مدرسه بین المللی تحت لایسنس UK در منطقه آزاد چابهار

    وی بیان کرد: شرکت SHISU هنگ کنگ چین نیز اعلام آمادگی کرده تا برای سرمایه گذاری در ساخت کارخانه مشترک تولید اقامتگاه‌های پرتابل در منطقه آزاد چابهار حضور پیدا کند، تحقق این موضوع در توسعه گردشگری در منطقه و کشور نقش اساسی خواهد داشت.

    مقدم با اشاره به اینکه شرکت در نمایشگاه‌های بزرگ و بین‌المللی نظیر نمایشگاه بین المللی سیفیت 2023 شیامن کشور چین سرمایه گذاران زیادی حضور دارند و می‌توان با دیدار و گفت و گو نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام کرد، افزود: همچنین در خواست سرمایه گذار چینی برای ساخت مدرسه بین المللی تحت لایسنس UK در منطقه آزاد چابهار شده است.

    وی تاکید کرد: رسالت اصلی حضور در این نمایشگاه را ایجاد ارتباط و تعامل هدفمند اقتصادی و ارتباطات بعدی جهت‌ شکل‌گیری اتفاقات مثبت در عرصه تجاری دانست و گفت: ضرورت حضور در این دست نمایشگاه‌های بین‌المللی با تاکید بر اینکه چابهار یک چهار راه جهانی برای تجارت و ترانزیت است و از این محل سهم قابل توجهی جهت ایجاد تعامل سازنده میان تولید کنندگان، صادرات و ترانزیت را داراست.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهارکرد: مهمترین رسالت این منطقه آزاد با کشورهای هدف برقراری و تقویت ارتباط است و شرکت در نمایشگاه سیفیت چین اهمیت زیادی برای دستیابی به اهداف تعیین شده را در زمینه تولیدی - صادراتی دارد.

    وی تصریح کرد: در زمینه تجارت و صادرات، این نمایشگاه به منطقه آزاد چابهار فرصتی مناسب برای کسب اطلاعات در مورد ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید و جذب سرمایه گذاران خارجی شرکت کننده در نمایشگاه می‌دهد.

    مقدم افزود: شرکت در این نمایشگاه امکان برقراری تماس با سرمایه گذاران و تامین کنندگان بین‌الملی سرمایه فراهم می‌شود و علاوه‌بر این، چابهار می‌تواند در نمایشگاه سیفیت چین به عنوان یک بازار مقصد جذاب برای جذب سرمایه ها معرفی شود.

    وی با بیان اینکه حضور در شبکه‌ای از دانش و تخصص، آشنایی با افراد، افکار و مجالی ایده آل در تعامل با دنیای گسترده تر را فراهم می‌کند، گفت: ما با بیش از 100 بسته سرمایه‌گذاری بالغ بر 52 هزار میلیارد تومان آمادگی کامل برای تقویت و توسعه همکاری‌های مشترک اقتصادی را داریم.

    مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره‌ به سند جامع همکاری‌های راهبردی 25 ساله با کشور چین بیان کرد: پیگیری و جلب سرمایه گذاران چینی برای سرمایه گذاری در موضوعات مرتبط با منطقه چابهار و سواحل مَکُران مندرج در سند جامع همکاری راهبردی 25 ساله ایران و چین را در دست اقدام خواهیم داشت.

    گفتنی است بخشی از همکاری های سند جامع راهبردی 25 ساله ایران و چین طرح‌های در ارتباط با منطقه چابهار و سواحل مَکُران، همچون سرمایه‌گذاری بلند مدت در شهرک پتروشیمی چابهار، ساخت شهر هوشمند شهر جدید تیس و سواحل مَکُران، توسعه و ساخت فرودگاه‌، تکمیل راه‌آهن شرق به غرب، ساخت راه‌آهن جنوب به شمال و راه آهن زیارتی پاکستان، ایران، عراق و سوریه، طراحی شهرک خودرو و سرمایه‌گذاری در شیلات و کشاورزی است که پیگیری و مذاکره با مسوولان چینی در این خصوص و همچنین همکاری‌ها بین مناطق آزاد ایران با چین از دیگر برنامه‌های مهم این سفر است.

    بیست و سومین رویداد تجارت و سرمایه‌گذاری چین (سیفیت 2023) به‌عنوان تنها رویداد تشویق سرمایه‌گذاری کشور چین برای تسهیل سرمایه‌گذاری‌های مشترک در دیگر کشورها در روزهای هشتم تا یازدهم سپتامبر سال 2023 میلادی (برابر با 17 تا 20 شهریورماه 1402 هجری خورشیدی) در شهر شیامن کشور چین در حال برگزاریست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو