مدیران خودروعصر اعتبار

اجاره‌‌‌بها در منطقه متفاوت تهران

عصر ساختمان- اجاره‌‌‌بهای ماهانه هرمترمربع مسکن در منطقه متفاوت شهر تهران، به طور متوسط در بازه ۳۰۰ هزارتومان تا یک میلیون تومان قرار دارد.

اجاره‌‌‌بها در منطقه متفاوت تهران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، تازه‌‌‌ترین تحقیقات میدانی نشان می‌‌‌دهد، هم‌‌‌اکنون میانگین اجاره‌‌‌بهای ماهانه مسکن در منطقه دو شهر تهران، به طور متوسط به ازای هر مترمربع بین 300‌هزار تا یک میلیون تومان است. این موضوع به معنای آن است که مبلغ رهن کامل هر مترمربع مسکن در این منطقه بسته به محله‌‌‌ای که ملک در آن واقع شده و سایر وپژگی‌‌‌های آپارتمان عرضه شده به بازار اجاره بین 10 میلیون تا 30میلیون تومان است.

    علت این تفاوت قیمتی در این منطقه پرتقاضا به شرایط متفاوت این منطقه برمی‌‌‌گردد. منطقه دو شهر تهران را می‌توان به عنوان متفاوت‌‌‌ترین منطقه در بازار مسکن پایتخت معرفی کرد. چرا که این منطقه هم دربردارنده محلات مصرفی با سطوح متوسط قیمت است و هم دربردارنده محله‌‌‌های لوکس و گران‌قیمت که تعداد قابل‌‌‌توجهی از گران‌‌‌ترین واحدهای مسکونی شهر تهران را در خود جای داده است. همین ویژگی باعث شده است اختلاف بین سطوح اجاره‌‌‌بهای مسکن در محله‌‌‌های مختلف این منطقه تا این میزان محسوس و قابل‌توجه باشد. حتی در برخی از محله‌‌‌های این منطقه نیز اختلاف محسوسی بین اجاره‌‌‌بهای آپارتمان‌‌‌های عرضه شده به بازار وجود دارد و از این رو می‌توان این منطقه را به لحاظ نوع آپارتمان‌‌‌ها و اجاره‌‌‌بهای آنها به عنوان متفاوت‌‌‌ترین منطقه پایتخت معرفی کرد. محله‌‌‌های شهرک غرب و سعادت‌‌‌آباد جزو گران‌قیمت‌‌‌ترین محله‌‌‌های شهر تهران در منطقه دو قرار گرفته‌‌‌اند؛ در حالی که این منطقه همچنین دربردارنده محله‌‌‌های مصرفی پرتقاضا با سطوح متوسط قیمت مانند ستارخان، شهرآرا و طرشت است. محله‌‌‌های گیشا ومرزداران نیز از نظر سطح قیمت مسکن واجاره‌‌‌بها بین این دو گروه از محلات قرار دارند و به لحاظ قیمتی متوسط رو به گران هستند. در جدول زیر تازه‌‌‌ترین فایل‌‌‌های عرضه شده به بازار اجاره محله‌‌‌های مختلف منطقه 2 آمده است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو