مدیران خودروعصر اعتبار

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن همتشان را مضاعف کنند

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت:سال گذشته۳۶۰هزار میلیارد تومان و امسال۴۵۸هزار میلیارد تومان بانک‌ها باید وام مسکن پرداخت می‌کردند که تاکنون۱۷۱هزار میلیارد تومان قرارداد بسته شده است.

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن همتشان را مضاعف کنند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»  به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان گلستان، گفت: مسئله بزرگ و چالش اساسی کشور کمبود مسکن است که سال‌ها در مورد آن کم کاری شده است.

    وی بیان کرد: چهار میلیون مسکن اعلامی از سوی رئیس‌جمهور ریشه مطالعاتی داشته و نیاز کشور به مسکن بیش از این میزان است و در سال 95 الی 1400 به ازای هر 100 خانوار که تشکیل شد 64 مسکن ساخته شده است و آن چیزی هم که ساخته شده توازن موقعیتی نداشته است.

    مالکی گفت: روش تأمین زمین بر اساس قانون بیان شده و باید از توافق مالکان بخش خصوصی هم استفاده کنیم و بر اساس قانون، آماده‌سازی زمین برعهده متقاضی است اما حاضر هستیم در آماده‌سازی زمین وارد شده و اعتبار آن را تأمین کنیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: پرداخت تسهیلات تکلیف قانونی است و بر اساس ماده چهار قانون جهش تولید مسکن باید 20 درصد از تسهیلات بانک‌ها به مسکن اختصاص یابد.
    وی افزود: سال گذشته 360 هزار میلیارد تومان و امسال 458 هزار میلیارد تومان باید بانک‌ها تسهیلات مسکن پرداخت می‌کردند اما چیزی که تاکنون قرارداد بسته‌ایم 171 هزار میلیارد تومان است ه با این عدد فاصله زیادی دارد.

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص مسکن روستایی هم گفت: بنیاد مسکن 500 هزار قطعه زمین به مردم در روستاها واگذار خواهد کرد که کار آن شروع شده است و استان گلستان به همراه خوزستان جز استان‌هایی است که بیشترین مسکن مهر آنها باقی مانده و باید بعد از 17 سال تعیین تکلیف شود.

    وی با اشاره به آمار مسکن مهر گلستان با کمتر از 30 درصد پیشرفت فیزیکی، گفت: این امر یک ظرفیت است و باید از آن استفاده کرد.

    مالکی در خصوص خرید زمین هم گفت: اگر زمینی در اطراف شهر وجود داشته باشد می‌توان آن را خریداری و به بافت الحاق کرد و در این زمینه باید جهاد کشاورزی در خصوص اراضی درجه یک و دو با استان همکاری کند.

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن شهرک‌سازی را یکی از روش‌های تأمین زمین برای استان گلستان برشمرد و تاکید کرد در مراحل تصویب شهرک‌ها باید تسریع شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو