مدیران خودروعصر اعتبار

جریمه ۱۶۸ میلیارد تومانی مشاوران املاک متخلف

عصر ساختمان- همزمان با بازرسی وزارت راه و شهرسازی از مشاوران املاک در استان‌ها ۴۵ درصد از مشاوران املاک فعال مورد بازرسی قرار گرفتند و ۷ درصد از مشاوران املاک بازرسی‌شده متخلف شناسایی شدند.

جریمه ۱۶۸ میلیارد تومانی مشاوران املاک متخلف
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، بر اساس اطلاعات رسیده از وزارت راه و شهرسازی در حوزه سامان‌دهی مشاوران املاک، تا ابتدای مهرماه سال 1402، 80 هزار و 506 مشاور املاک بازرسی شده که از این تعداد 5612 مشاور املاک معادل 7 درصد بنگاه‌های بازرسی‌شده متخلف شناسایی شده و پلمب شده‌اند. علاوه بر پلمب مشاوران املاک متخلف 167.9 میلیارد تومان جرایم تعزیراتی نیز برای متخلفان از قانون تعیین شد.

    بر این اساس بیشترین بنگاه بازرسی‌شده مرتبط با استان تهران با 11 هزار بازرسی است که از این تعداد 1400 بنگاه مشاور املاک متخلف شناسایی شده و 88 میلیارد تومان جریمه در نظر گرفته شده است. تخلفات انجام‌شده توسط بنگاه‌های مشاور املاک که منتهی به پلمب و اخذ جرایم تعزیراتی می‌شود، شامل تبانی در معاملات، فروش مال غیر، فروش و اجاره مسکن به قیمت بالاتر از عرف و عدم ثبت رسمی معاملات می‌شود.

    *با مشاوران املاک متخلف مسامحه نداریم

    در این راستا جواد سادات، دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات کشور بیان کرد: این کارگروه از هجدهم تیرماه بازرسی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آغاز کرده و بدون هیچ مسامحه‌ای با بنگاه‌های متخلف برخورد می‌کند.

     تعداد 176 هزار و 532 بنگاه مشاور املاک در سراسر کشور به ثبت رسیده که تاکنون با گذشت نزدیک به سه ماه از بازرسی‌ها 45 درصد از بنگاه‌ها بازرسی شده است. علاوه بر اقدامات یادشده، اصلاح صلاحیت درخواست‌کنندگان مجوز بنگاه مشاور املاک نیز مورد بازنگری قرار گرفته و این بازنگری به مرکز بهبود کسب و کار وزارت اقتصاد گزارش شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی