مدیران خودروعصر اعتبار

مسکن ملی پاکدشت چند قدم تا افتتاح

عصر ساختمان- پروژه ۶۳۰ واحدی نهضت ملی مسکن پاکدشت در برخی بلوک‌ها به مرحله نازک‌کاری رسیده اما برخی متقاضیان می‌گویند دریافت پیامک‌های پی‌درپی اخطار واریز وجه باعث نگرانی آنها از حذف می‌شود. در جدیدترین پیامک هم از متقاضیان درخواست شده تا ۲۰ آبان ۸۰ میلیون تومان واریز کنند و سقف موجودی خود را به ۳۶۰ میلیون تومان برسانند.

مسکن ملی پاکدشت چند قدم تا افتتاح
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، برخی بلوک‌های پروژه مسکن ملی پاکدشت استان تهران به مرحله نازک‌کاری رسیده و گفته می‌شود تا دهه فجر تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

    این پروژه 630 واحدی در سه بخش 240، 200 و 190 واحدی در تیپ‌های متراژی 60 تا 90 متر مربع توسط سه شرکت پیمانکاری مجزا اجرا می‌شود. آن‌طور که متقاضیان می‌گویند طرح‌های 200 و 190 واحدی دارای سایت اینترنتی هستند و وضعیت پیشرفت فیزیکی آنها با تصاویر به اطلاع متقاضیان می‌رسد. هم‌چنین از پیشرفت فیزیکی بالاتری در مقایسه با طرح 240 واحدی برخوردارند. اما گفته می‌شود پیمانکار 240 واحدی توضیح خاصی درباره علت تاخیر در اجرای طرح به متقاضیان نمی‌دهد و سایت اینترنتی ندارد.

    مسکن ملی پاکدشت چند قدم تا افتتاح/ درخواست 80 میلیون دیگر
    پروژه نهضت ملی مسکن پاکدشت
    مسکن ملی پاکدشت از اوایل سال 1400 آغاز و در زمان ثبت نام از متقاضیان درخواست شد تا طی پنچ قسط 40 میلیون تومانی تا سقف 200 میلیون تومان آورده واریز کنند؛ مبلغی که در حال حاضر به حدود 360 میلیون  تومان رسیده است.

    از  ابتدای طرح مسکن ملی در دولت قبل قیمت هر متر مربع 2.7 میلیون تومان بود که البته این رقم مورد تایید سازندگان و پیمانکاران قرار نگرفت و معتقد بودند هزینه‌ها بیش از این میزان است. اوایل سال 1400 بر اساس نرخ تعدیل سازمان برنامه و بودجه، قیمت هر متر مربع از واحدهای مسکن ملی به 3.7 میلیون تومان رسید.

    با روی کار آمدن دولت سیزدهم، طرح مسکن ملی با نهضت ملی مسکن تلفیق شد و به تدریج هزینه‌های ساخت تغییر کرد تا این‌که اردیبهشت سال جاری برآورد شد هزینه ساخت هر متر مربع از واحدهای نهضت ملی مسکن به 7.5 تا 8 میلیون تومان رسیده است. سقف تسهیلات نیز با هدف تسریع در اجرای طرح‌ها از 450 به 550 میلیون تومان افزایش یافت که در تمامی شهرها به یک میزان خواهد بود.

    در طرح‌هایی مثل نهضت ملی مسکن پاکدشت که در فرآیند اجرا دچار اختلال چندانی نشده تسهیلات بانکی تقریبا به میزان پیشرفت کارها پرداخت می‌شود. با این حساب احتمالا بخش قابل توجهی از تسهیلات 550 میلیون تومانی این طرح توسط پیمانکار دریافت شده و آن‌طور که برخی متقاضیان پروژه 240 واحدی مسکن ملی پاکدشت می‌گویند تا کنون 360 میلیون تومان آورده واریز کرده‌اند و طی تماس با اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به آنها گفته شده آمادگی پرداخت تا سقف حدود 420 میلیون تومان را داشته باشند.

    در واقع هزینه ساخت تا کنون برای برخی متقاضیان واحدهای 60 متری به بیش از 900 میلیون تومان رسیده که قیمت هر متر مربع بیش از 15 میلیون تومان برآورد می‌شود. تسهیلات 550 میلیون تومانی این طرح نیز 20 ساله با سه سال تنفس است که متقاضیان باید طی 17 سال اقساط وام مسکن ملی را با نرخ 18 درصد پرداخت کنند.

    خرداد امسال رییس‌جمهور، دستگاه‌های مرتبط با بخش مسکن را مامور کرده تا افراد نیازمندی که توانایی پرداخت آورده اولیه را ندارند از لیست متقاضیان پروژه‌های مسکونی خارج نکنند.

    با این حال یکی از گلایه‌هایی که متقاضیان طرح نهضت ملی  مسکن بعضا در تماس با ایسنا مطرح می‌کنند، دریافت پیامک‌های واریز وجه تا مدت زمان مشخص است و به آنها اخطار داده می‌شود در صورت عدم واریز وجه از پروژه حذف می‌شوند.

    چند روز قبل نیز به متقاضیان مسکن ملی پاکدشت پیامکی با این مضمون ارسال شده است: « متقاضی محترم نهضت ملی مسکن آقای / خانم .......؛ با توجه به پیشرفت پروژه حداکثر تا تاریخ 22.08.1402 ساعت 00:00 مبلغ 800,000,000 ریال به شماره‌حساب 517 واریز نمایید».

    متقاضیان این طرح می‌گویند تاکنون 280 میلیون تومان واریز کرده‌اند و حالا باید موجودی خود را به 360 میلیون تومان برسانند.

    مسکن ملی پاکدشت چند قدم تا افتتاح/ درخواست 80 میلیون دیگر
    پروژه نهضت ملی مسکن پاکدشت
    دولت تلاش می‌کند تا بیشترین همراهی را با جامعه هدف طرح‌های حمایتی مسکن داشته باشد و تاکنون 1.5 میلیون واحد نهضت ملی مسکن را به مرحله ساخت رسانده، اما متقاضیان غیرحمایتی بعضا در تامین آورده با مشکلاتی مواجهند و تعیین ضرب‌الاجل واریز وجه از سوی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها نیز باعث دلهره و اضطراب آنها می‌شود. البته راه و شهرسازی استان تهران می‌گوید که بعد از دو مرحله اخطار، افراد بدحساب حذف می‌شوند اما متقاضیان می‌گویند که از پیامک‌ها چنین موضوعی برداشت نمی‌شود و آن‌چه در تماس‌های با مدیران مربوطه به آن تاکید می‌شود تکمیل موجودی در اسرع وقت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو