مدیران خودروعصر اعتبار

پروژه «فرودگاه آینده» در دبی

عصر ساختمان- دبی در حال پیشبرد برنامه‌های خود برای جایگزینی شلوغ‌ترین فرودگاه جهان با فرودگاهی حتی بزرگتر است، زیرا ترافیک مسافران از سطح قبل از همه‌گیری پیشی گرفته است.

پروژه «فرودگاه آینده» در دبی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، پل گریفیث، مدیرعامل فرودگاه‌های دبی اظهار کرد: طرح‌هایی برای فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم در حال برنامه‌ریزی است که در حومه شهر ساخته و باید در دهه 2030 جایگزین فرودگاه بین‌المللی دبی شود.

    وی در حاشیه نمایشگاه هواپیمایی دبی در امارات متحده عربی، جایی که شرکت‌های هواپیمایی، سرمایه‌گذاری زیادی روی هواپیماهای جدید کرده‌اند این موارد را بیان کرد. سال گذشته، عربستان سعودی، همسایه امارات، اعلام کرد که قصد دارد هاب هوایی جدیدی در ریاض ایجاد کند.

    گریفیث گفت: زمانی که در سال حدود 120 میلیون مسافر داریم، یعنی همان چیزی که فکر می‌کنیم. همه ظرفیت ما در فرودگاه بین‌المللی دبی با همه چیز بهینه شده در حداکثر مطلق است، به یک فرودگاه جدید نیاز خواهیم داشت.

    مدیرعامل فرودگاه‌های دبی افزود: این امر باید در مرحله‌ای در طول دهه 2030 اتفاق بیفتد. ما در چند ماه آینده روی این طرح‌ها کار خواهیم کرد؛ بنابراین مسیر خوبی را در پیش گرفتیم و اعتماد به این صنعت همچنان بالاست.

    گریفیث در حالی صحبت می‌کرد که آمار جدید 86.9 میلیون مسافر در فرودگاه بین‌المللی در سال جاری را پیش‌بینی می‌کنند که از ترافیک سال 2019 پیشی می‌گیرد و بر بهبودی پس از همه‌گیری تاکید می‌کند.

    تردد در سه ماهه سوم 22.9 میلیون نفر بود که بالاترین میزان از سال 2019 محسوب می‌شود، آمار 2023 تاکنون به 64.5 میلیون رسیده است که حدود 40 درصد بیشتر از مدت مشابه در سال 2022 است.

    تعداد مسافران تحت تأثیر جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در غزه قرار نگرفته است و انتظار می‌رود این تعداد گردشگر، اقتصاد منطقه و به‌ویژه گردشگری را تحت تاثیر قرار دهند.

    گریفیث اظهار کرد: تأثیر بسیار بسیار کمی از ترافیک به سمت شمال وجود داشته است. در واقع، در برخی مناطق حتی قوی‌تر از قبل شده است، بنابراین هیچ تاثیری که قابل تشخیص باشد ثبت نشده است.

    وی افزود: ما همیشه می‌دانستیم که وقتی همه‌گیری شیوع پیدا کرد، بهبودی برابر و قوی وجود خواهد داشت. زیرا افرادی که به‌مدت دو سال در قرنطینه بودند از امکان سفر محروم بودند و به‌همین دلیل است که ما خیلی سریع این مورد را جبران کرده‌ایم.

    فرودگاه دبی برای مدت کوتاهی به روی پروازهای تجاری از مارس تا جولای 2020 به‌دلیل بیماری همه‌گیر بسته شد، اما یکی از اولین مراکز مسافرتی بود که بازگشایی شد. در سال 2020، تنها 25.9 میلیون مسافر داشت که از 86 میلیون مسافر در سال 2019 کمتر بود.

    مدیرعامل فرودگاه‌های دبی می‌گوید: هیچ قیمت یا ظرفیتی برای فرودگاه جدید تعیین نشده است و افزود که این فرودگاه به‌جای اینکه در اطراف پایانه‌ها باشد، بر مبنای مدولار طراحی خواهد شد، به این معنی که به‌راحتی می‌تواند در طول زمان گسترش یابد.

    وی خاطرنشان کرد: منطقی است که فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم باید حتی بزرگتر و بهتر از فرودگاه دبی باشد و آن را «فرودگاه آینده» نامید. این پروژه‌ای خواهد بود که تا دهه 2050 گسترش می‌یابد، زیرا دیدگاه بلندمدت نسبت به آن داریم.

    وی افزود: ما قصد نداریم فرودگاهی را که پایانه داشته باشد، طراحی کنیم. ما مدل کسب و کار فرودگاه‌ها را به‌طور کامل تغییر می‌دهیم، آنها را در واقع بسیار صمیمانه‌تر می‌کنیم تا از شر تمام فرآیندهای قدیمی که مجبور بودیم مشتریان خود را برای مدت طولانی تحت آن قرار دهیم، خلاص شویم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی