مدیران خودروعصر اعتبار

برنامه ساخت ۱۹ هزار خانه در چهارمحال و بختیاری

عصر ساختمان- امروز همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان چهارمحال و بختیاری در قالب طرح نهضت ملی مسکن عملیات اجرایی ۱۲ هزار واحد مسکونی در این استان آغاز شد که مجموع واحدهای اجرا شده در این استان به ۱۹ هزار واحد رسید.

برنامه ساخت ۱۹ هزار خانه در چهارمحال و بختیاری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از  ایسنا، در استان چهارمحال و بختیاری 36 هزار خانواده در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند و 24 هزار خانواده واجد شرایط شناخته شدند.

    تا کنون عملیات اجرایی بیش از 7000  واحد مسکونی در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده و امروز در جریان سفر سیدابراهیم رئیسی ـ رئیس جمهوری به این استان 12 هزار واحد دیگر به آن اضافه شده است.

    از جمله پروژه‌های افتتاح شده در این سفر نیز 150 واحد نهضت ملی مسکن، مجتمع پارک علم و فناوری و سد نیمه تمام باباحیدر است.

    طی مراسمی که با مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستای تومانک برگزار شد، آماده‌سازی و تامین 5480 قطعه زمین روستایی برای واگذاری به متقاضیان در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

    روح‌اله اکبری - دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی - در این مراسم گفت: بخشی از این ساخت وسازها در بافت‌های فرسوده، بخشی در روستاها، شهرهای موجود و شهرهای جدید و بخشی هم به صورت خودمالکی در حال انجام است.

    وی افزود: وزارت راه و شهرسازی در کنار ساخت مسکن و تامین زمین در روستاها تصمیم گرفت، مهاجرت از روستاها به شهر را ریشه‌یابی کند. ساخت مسکن در روستاها بدون اینکه آرامش و آسایش و امکانات آن تامین نشود، نتیجه بخش نخواهد بود.

    در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده نیز امروز با حضور محمد آیینی ـ مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران - 108 واحد در بافت فرسوده استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شد. یکی از این پروژه‌ها به تعداد 30 واحد در شهرکرد و در زمینی به مساحت 780 متر مربع قرار دارد.

    آیینی در خصوص نوسازی و بهسازی راه‌های استان چهارمحال و بختیاری توضیح داد: طی دو سال دولت سیزدهم 15 میلیارد تومان قیر رایگان برای آسفالت معابر در شهرهای مختلف استان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته و در حال حاضر معابر خاکی شهرها در سطح استان آسفالت شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تصویب و ابلاغ آیین‌نامه اجرایی طرح کلید به کلید گفت: در طرح کلید به کلید، امسال نوسازی 10 هزار واحد مسکونی بافت فرسوده در دستور کار قرار دارد. سهمیه هر استان در طرح کلید به کلید مشخص شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی