مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت گروه مالی بانک مسکن مطرح کرد:

ظرفیت بالای بازار سرمایه برای تامین مالی حوزه مسکن

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت گروه مالی بانک مسکن گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط بانک مسکن برآورد می‌شود سال آینده حداقل ۳۰ همت از طریق بازار سرمایه تامین مالی صورت گیرد.

ظرفیت بالای بازار سرمایه برای تامین مالی حوزه مسکن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از سنا، سعید شیرزادی، مدیرعامل شرکت گروه مالی بانک مسکن در رابطه با مزایای تامین مالی ساخت مسکن از طریق بازار سرمایه، اظهار کرد: مجموعه بانک مسکن و شرکت‌های زیر مجموعه این نهاد به دنبال طراحی ابزارهایی هستند که بتوانند به واسطه آن تامین مالی ارزان قیمتی که منجر ساخت مسکن شود را از طریق بازار سرمایه، انجام دهند.

    او افزود: تامین مالی برای ساخت مسکن به دلیل مشکلاتی در صندوق‌های زمین و ساختمان و سایر روش‌های تامین مالی تا کنون از طریق بازار سرمایه آن طور که باید صورت نگرفته است.

    مدیرعامل شرکت گروه مالی بانک مسکن بیان کرد: در حال‌حاضر به واسطه پیگیری‌های رئیس سازمان بورس ابزارهای جدیدی برای تامین مالی مسکن همچون سلف موازی در بازار مسکن، فروش متری مسکن و... راه‌اندازی شده است.

    شیرزادی تصریح کرد: به واسطه همکاری‌هایی که از سمت سازمان بورس با گروه مالی بانک مسکن صورت گرفته در حال اصلاح آیین‌نامه‌ها هستیم تا به منظور طراحی ابزارها در راستای تامین مالی مسکن از طریق بازار سرمایه به یک جمع‌بندی گروهی دست یابیم.

    او بیان کرد: سال گذشته با وجود آنکه 60 همت تامین مالی از طریق بازار سرمایه صورت گرفته بازار مسکن تنها توانسته 3 همت در آن سهیم باشد که این مبلغ بسیار ناچیز است.

    مدیرعامل شرکت گروه مالی بانک مسکن گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط بانک مسکن برآورد می‌شود سال آینده حداقل 30 همت از طریق بازار سرمایه تامین مالی صورت گیرد.

    شیرزادی در پایان در خصوص مزیت مولد سازی دارایی‌های دولت از طریق بورس کالا نیز گفت: دولت در دهه‌های اخیر از طریق مزایده املاک خود را به فروش می‌رساند که این اقدام از شفافیت لازم برخوردار نبود، در حالی که اکنون با عرضه و فروش اموال غیر مولد از طریق بورس کالا شاهد بازگشایی حلقه‌های مفقوده و رفع چالش‌ها در این حوزه خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو