مدیران خودروعصر اعتبار

خشکسالی دومین فاجعه بعد از سیل

خشکسالی سالانه بر زندگی ۵۵ میلیون نفر در جهان تأثیر می‌گذارد

عصر ساختمان- پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که ممکن است تا سال ۲۰۵۰، بیش از ۲۰۰ میلیون نفر به دلیل عواملی مانند خشکسالی، کمبود آب، بالا آمدن سطح دریا مجبور به مهاجرت در سراسر جهان شوند.

خشکسالی سالانه بر زندگی ۵۵ میلیون نفر در جهان تأثیر می‌گذارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، در حالی که تخمین زده می شود تا سال 2050 به دلیل خشکسالی، 216 میلیون نفر در سراسر جهان مجبور به مهاجرت شوند، کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که مدیترانه، شمال آفریقا و خاورمیانه مناطقی هستند که بیشترین آسیب را خواهند دید.

    همچنین مدل‌های هواشناسی برای این مناطق 30 درصد کمتر بارش باران را نشان می‌دهد.

    خشکسالی ناشی از تغییرات اقلیمی و اثرات آن بسیاری از بخش‌ها به‌ویژه کشاورزی، بهداشت، اقتصاد و انرژی را نگران کرده است.

    بر اساس گزارش «ارقام خشکسالی 2022» که در چارچوب قطعنامه سازمان ملل متحد برای مبارزه با بیابان‌زایی تهیه شده است، خشکسالی سالانه بر 55 میلیون نفر در جهان تأثیر می‌گذارد.

    خشکسالی که زندگی 1.4 میلیارد نفر را در بازه زمانی 2000-2019 سخت کرد، پس از سیل به دومین فاجعه از نظر تعداد افراد آسیب دیده تبدیل شد و باعث مرگ بیش از 10 میلیون نفر در 100 سال گذشته شد.

    تخمین زده می شود که تا سال 2050، 216 میلیون نفر به دلیل عواملی مانند خشکسالی، کمبود آب، بالا آمدن سطح دریا، از دست دادن محصولات کشاورزی و رشد بیش از حد جمعیت مجبور به مهاجرت در سراسر جهان خواهند شد.

    پیش‌بینی می‌شود اگر میانگین دمای جهانی تا سال 2100 نسبت به دوره پیش از صنعتی شدن 3 درجه افزایش یابد، تلفات خشکسالی 5 برابر بیشتر از امروز خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی