مدیران خودروعصر اعتبار

پروژه ۱۱۰۰ واحدی قرچک ورامین آماده واگذاری شد

عصر ساختمان- مدیرعامل بانک مسکن با بیان این‌که پروژه ۱۱۰۰ واحد مسکونی قرچک ورامین آماده واگذاری است خواستار افزایش سرمایه این بانک شد.

پروژه ۱۱۰۰ واحدی قرچک ورامین آماده واگذاری شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، عباس حسینی یادآور شد:‌ پروژه 1100 واحدی قرچک ورامین با تلاش های دولت سیزدهم پس از وقفه‌ای حدود 10 ساله طی یکسال اخیر تکمیل شد و آماده واگذاری است.

    وی با اشاره به اهمیت اجرا قانون جهش تولید مسکن، افزود: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون بانک مسکن در تهران و سایر شهرها به بیش از 98 درصد از تعهدات خود عمل کرده و در برنامه است تا در سال آینده این اقدام مهم پیگیری شود.

    وی ادامه داد: تاکنون قرارداد تسهیلاتی 310 هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور امضا شده و 70 هزار میلیارد تومان از منابع بانک برای اجرای این طرح  پرداخت شده است.

    مدیرعامل بانک مسکن با بیان این‌که در نهضت ملی مسکن پرداخت ها با سپرده مردمی و منابع بانک مسکن اجرا می‌شود، گفت: در طرح مسکن مهر با خط اعتباری بانک مرکزی پرداخت تسهیلات انجام شد. این نشان می دهد که طرح نهضت ملی مسکن وابسته به مشارکت مردمی است و در عمل موفق‌تر اجرا خواهد شد.

    حسینی اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در راستای  تولید اشتعال، رونق ساخت و ساز و ایجاد آبادانی در کشوز موثر دانست و خواستار افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه 1403 شد.

    وی همچنین از معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درخواست کرد تا الزامات لازم برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه سال 1403 را مد نظر قرار دهد.

    به گزارش تسنیم، کلنگ‌زنی پروژه مسکونی 1100 واحدی سبحان2 از سال 82 در قرچک انجام و در سال 93 فرآیند ساخت آن تکمیل شد.این پروژه شامل 105 بلوک مسکونی، 1152 واحد مسکونی و 52 واحد تجاری است که هر بلوک یک زیر زمین و 4 طبقه مسکونی دارد.

    این مجتمع مسکونی به یکی از موسسات مالی اعتباری تعلق داشت که پس از انحلال از سوی بانک مرکزی، تمام اموال آن توقیف شد تا بدهی‌های آن به بانک مرکزی پرداخت شود ولی برخی از مشکلات از جمله تامین نشدن سرانه‌های مورد نیاز آموزشی، دریافت نکردن پایان کار از سوی شهرداری و مشخص نشدن وضعیت بدهی‌ها باعث شده تا حتی یک واحد از این مجتمع مسکونی در بازار عرضه نشود.

    آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهوری در بازدیدی که 28 خرداد ماه 1401 از این پروژه مسکونی داشت، به وزارت راه و شهرسازی برای تحویل این واحدها ماموریت داد.

    مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز 8 آبان‌ماه امسال در حاشیه بازدید از پروژه سبحان 2 قرچک گفته بود: حدود دو ماه گذشته رئیس جمهور مأموریتی را به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کرد تا پروژه هزار واحدی قرچک که عملیات ساخت آن از 20 سال پیش آغاز شده بود را تعیین تکلیف کنیم.

    وی با بیان اینکه طی 10 سال گذشته عملیات اجرایی و احداث این پروژه به اتمام رسیده بود اما به علت وجود برخی از مشکلات تحویل متقاضیان‌ نشده بود، افزود‌:‌ البته ناگفته نماند در شهرستان قرچک متقاضی مستقیم پولی واریز نکرده بود که امروزه منتظر تحویل واحد مسکونی خود باشد.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پس‌از بازدید رئیس جمهور در سال گذشته سئوال اینجا بود که چرا واحدهای مسکونی تا به امروز تکمیل نشده و نیمه کاره رها شده و در چرخه عرضه به بازار مسکن قرار نگرفته است، تاکید کرد: برخی از واحدها دچار مشکلات فنی شده بود و نیاز به مقاوم‌سازی مجدد داشتند که انجام شد.

    وی با بیان اینکه باقی پروژه‌های سایت نیز با اینکه حدود 10 سال گذشته است به لحاظ تجهیزات و مصالح ساختمانی از بین رفته و حتی دچار سرقت شده بودند که اتفاق خوبی نبود، گفت: بانک مسکن اقدامی خوبی انجام داد و نوسازی تمام واحدهای مسکونی شهرستان قرچک را به اتمام رساند و برای اینکه وزارت راه و شهرسازی از اتمام پروژه خاطرجمع شود آزمایش‌های تکمیلی توسط شرکت فنی خاک انجام خواهد شد.

    بذرپاش در ادامه با بیان اینکه ایمنی ساخت اولویت وزارت راه و شهرسازی است و حداکثر ظرافت‌ها در نظر گرفته خواهد شد، خاطرنشان کرد: ‌طی روزهای آینده وزارت راه و شهرسازی نیز عملیاتی در این سایت نخواهد داشت و در ادامه عملیات تعویض خطوط لوله نیز در حال انجام است.

    وی تصریح کرد: در پروژه سبحان 2 قرچک تنها مشکل فاضلاب وجود دارد زیرا سیستم اِکو در شهرستان‌ها وجود ندارد و آبچه‌ها نیز به صورت جذبی عمل می‌کنند که تمام مشکلات موجود به صورت فنی در دست بررسی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو