مدیران خودروعصر اعتبار

بازار مسکن درخواب زمستانی؛ لیست خانه‌های اجاره‌ای در عظیمیه کرج

عصر ساختمان- یک واسطه‌گر ملکی با اشاره به افزایش دوبرابری رهن و اجاره در محله عظیمیه کرج می‌گوید: سال گذشته برای رهن کامل واحدی ۱۵۰ متری، ۸۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود اما اکنون این رقم به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است.

بازار مسکن درخواب زمستانی؛ لیست خانه‌های اجاره‌ای در عظیمیه کرج
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از اکوایران،محله عظیمیه در شمال شرق کرج و در منطقه یک این شهر است و جزو محله‌های گران آن محسوب می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که برای رهن کامل خانه در این محله به حداقل بودجه‌ای معادل300 الی 400 میلیون تومان و برای رهن کامل واحدی بالاتر از 100 مترمربع مساحت، به حداقل بودجه‌ای معادل 550 الی 600 میلیون تومان نیاز است.

    یک واسطه‌گر ملکی در گفتگو با اکوایران با اشاره به افزایش دوبرابری رهن و اجاره در این محله می‌گوید: سال گذشته برای رهن کامل واحدی 150 متری، 800 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود اما اکنون این رقم به یک میلیارد و 700 میلیون تومان رسیده است.

    وی افزود:  برای رهن کامل یک واحد 100 متری دست‌کم باید برای هر مترمربع، 10 میلیون تومان در نظر داشت.

    به گفته این مشاور املاک، از ابتدای سال تا به الان بازار مسکن در وضعیت رکود قرار داشته و تابستان نیز بازار اجاره به خواب رفته بود.

    وی ادامه می‌دهد: از ابتدای سال تا به الان، بازار فروش بسیار بی رونق بود و  برای مثال آخرین فروش بنگاه ما، به 14 فروردین برمی‌گردد؛ اجاره نیز در تابستان به ماهی یک الی دو قرارداد ختم شد و در دو ماه اخیر نیز در بنگاه ما، نه اجاره داشتیم و نه فروش.

    این مشاورملکی می‌گوید: سال گذشته برای هر آگهی اجاره، به طور میانگین 300 الی 400 بازدید داشت اما هم‌اکنون مجموع بازدید آگهی‌های ملکی، در هفته به 100 بازدید هم نمی‌رسد.

    در عظیمیه، رهن واحدی با 141 مترمربع زیربنا و 5 سال ساخت، 800 میلیون تومان و اجاره ماهانه آن 12 میلیون تومان است. برای واحدی دیگر با 112 مترمربع مساحت و 10 سال ساخت، 300 میلیون تومان رهن و 15 میلیون تومان اجاره ماهانه در نظر گرفته شده است.

    برای واحدی با 191 مترمربع زیربنا و کلیدنخورده و دارای امکانات خاص، یک میلیارد تومان رهن و 65 میلیون تومان اجاره ماهانه تعیین شده است.

    رهن کامل آپارتمانی با 180 مترمربع زیربنا و 1 سال ساخت و دارای 3 خواب، 2 میلیارد و 200 میلیون تومان و رهن کامل آپارتمانی 100 متری و با 8 سال عمربنا، 800 میلیون تومان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو