مدیران خودروعصر اعتبار

قطع گاز حدود ۶۸۰ ساختمان اداری از ابتدای آذر

عصر ساختمان- بیشترین قطع گاز ساختمان‌های اداری در استان‌های مازندران، چهارمحال و بختیاری، ایلام، همدان و آذربایجان غربی انجام شده است.

قطع گاز حدود ۶۸۰ ساختمان اداری از ابتدای آذر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از صداوسیما، شرکت ملی گاز از ابتدای آذر اعلام کرد که بر اساس مصوبه دولت، گروه‌های بازرسی این شرکت همه ساختمان‌های اداری را پایش می‌کنند و این طرح پایش تا نیمه اسفند امسال یعنی پایان دوره سرد سال، ­ادامه خواهد داشت.

    مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز می‌گوید: بر اساس مصوبه هیئت دولت، دما در ساختمان‌های اداری باید 18 درجه باشد.

    همچنین ادارات باید یک ساعت قبل از شروع به کار­و یک ساعت قبل از پایان ساعت اداری، ­تجهیزات گرمایشی خود را روشن و خاموش کنند؛ تجهیزات گرمایشی ادارات در روز‌های تعطیل باید حتما خاموش باشد.

    اکنون که حدود نیمی از زمان اجرای طرح پایش مصرف گاز در ساختمان‌های اداری گذشته، گزارش دریافتی از شرکت ملی گاز نشان می‌دهد، حدود 188 هزار مورد پایش صورت گرفته است.

     

    بیش از 900 ساختمان اداری مانع پایش مصرف گاز شده اند که بازرسان شرکت ملی گاز نیز، به همین علت برای آن‌ها اخطار قطع گاز صادر کرده اند.

    در مجموع، شرکت ملی گاز تاکنون برای­ بیش از 118 هزار ساختمان اداری به علت ممانعت از پایش یا رعایت نکردن دمای استاندارد ابلاغی، ­اخطار قطع گاز صادر کرده است.

    گاز حدود 680 ساختمان اداری نیز به علت بی توجهی به اخطار‌های بازرسان شرکت ملی گاز قطع شده است.

     

    ادارات استان‌های تهران، فارس، ­قم و آذربایجان غربی، بیشترین موارد ممانعت از بازرسی شرکت ملی گاز را در کارنامه خود ثبت کرده اند.

    بیشترین اخطار‌ها نیز در استان‌های مازندران، فارس، قم و اصفهان صادر  و بیشترین قطع گاز هم در استان‌های مازندران، چهارمحال و بختیاری، ایلام، همدان و آذربایجان غربی انجام شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی