مدیران خودروعصر اعتبار

وجود ۷۵ ساختمان ناایمن در تهران

۵۰ درصد ساختمان‌های دولتی فاقد تاییدیه آتش‌نشانی

عصر ساختمان- بنابر اظهارات مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، تعداد ساختمانهای ناایمن پایتخت طی یکسال و نیم گذشته از ۱۲۹ به ۷۵ ساختمان کاهش یافته؛ این در حالیست که ۵۰ درصد ساختمان‌های دولتی موجود در شهر تهران تاییدیه آتش‌نشانی را ندارند که از هفته آینده هشدارهای لازم در این خصوص را دریافت خواهند کرد.

۵۰ درصد ساختمان‌های دولتی فاقد تاییدیه آتش‌نشانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در برنامه تهران 20 با اشاره به ساختمان‌های ناایمنی که هنوز ایمن سازی نشده‌اند، گفت: 75 ساختمان مانند پاساژ ناهید، پاساژ فجر، شرکت ژال در خیابان شریعتی، ساختمان هرمزان در سعادت آباد، مجتمع تجاری بوستان در پونک و برخی پاساژهای بازار بزرگ تهران از جمله گرند هتل، ساختمان‌هایی هستند که هنوز ایمن سازی نشده‌اند.

    وی با بیان اینکه 129 ساختمان ناایمن داشتیم که در سه چهار سال گذشته بین مسئولان و رسانه‌ها دست به دست می‌شد و هیچ اقدامی هم برای ایمن‌سازی آنها صورت نمی‌گرفت گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در 1.5 سال اخیر و با کمک دستگاه قضایی و پای کار آمدن دادستانی تهران، تمامی مالکان 129 ساختمان دعوت و تذکرات و اخطارهای لازم را دریافت کردند که در نهایت خروجی این پیگیری و تلاش‌ها، کاهش تعداد ساختمان‌های ناایمن از 129 به 75 ساختمان است.

    مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی افزود: این ساختمان‌ها همچون پاساژهای علاءالدین، میری و پاساژ قائم در تجریش از لحاظ ایمنی و حریق ایمن سازی و از لیست خارج شدند اما 75 ساختمان دیگر که نام برده شد که هم صنعتی و مسکونی هستند، ادعا دارند ساکنانشان همکاری نمی‌کنند و برخی مالکان هم بحث هزینه‌ای را پیش می‌کشند و البته برخی هم توجهی به هشدارها ندارند.

    محمدی با بیان اینکه برای تک تک این ساختمانها با کمک دستگاه قضایی پرونده قضایی تشکیل شده و تلاش می‌کنیم با اخطار و مذاکره کار را پیش ببریم اظهار کرد: بنابر تعهدی که به خودمان و مردم داده‌ایم باید تا پایان سال حداقل 20 ساختمان دیگر هم در مسیر ایمن‌سازی قرار گیرد و البته تا پایان سال 1403 باید تعداد این ساختمانها به «صفر» برسد.

    وی با تاکید بر اینکه دیگر اجازه نمی‌دهیم ساختمان ناایمن و پرخطر دیگری در شهر تهران ایجاد شود گفت: سختگیری ما در این خصوص بسیار بالاست و اجازه نمی‌دهیم ساختمانی همچون متروپل آبادان در تهران احداث شود.

    محمدی با اشاره به اینکه در لیست 75 ساختمان ناایمن، ساختمان های دولتی اعم از بیمارستان و اماکن دولتی هم وجود دارد خاطر نشان کرد: یکی از معضلات کنونی ما با وزارتخانه‌ها، سازمانها و شرکتهای دولتی است که واقعا با اینها مشکل داریم؛ متاسفانه هیچ بودجه‌ای برای ایمن‌سازی ساختمان‌هایشان اختصاص نمی‌دهند به طوریکه 50 درصد ساختمان‌های دولتی موجود در شهر تهران تاییدیه ما را ندارند. به این ساختمان‌ها از هفته آینده هشدار می‌دهیم و اخطارهای ما به سمت این وزارتخانه‌ها خواهد رفت و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو