مدیران خودروعصر اعتبار

۱۴۴ واحد مسکن باحضور رییس سازمان برنامه در کرمان تحویل شد

عصر ساختمان- ۱۴۴ واحد از طرح مسکن موسوم به تعاونی بشری (مربوط به مسکن مهر) در کرمان امروز (پنجشنبه) با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه در روستای حاجی آباد در نزدیکی شهر کرمان به طور رسمی افتتاح و به مالکان تحویل شد.

۱۴۴ واحد مسکن باحضور رییس سازمان برنامه در کرمان تحویل شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در این آیین گفت: پروژه یک‌هزار و 200 واحدی "بشری" در دولت نهم و دهم آغاز شد و 540 واحد آن با توجه به مشکل تامین منابع مالی و اختلافات هیات مدیره به توقف برخورد کرد.

    رضا حافظی با اشاره به افزایش هزینه های مالی و آورده افراد در این پروژه عنوان کرد: 144 واحد از این طرح آماده شده و 208 واحد بالای 90 درصد پیشرفت دارد که تا پایان سال واگذار می شود و مابقی در مرحله فندانسیون، اسکلت و نیازمند تزریق منابع مالی مناسب است.

    پروژه های از قبل مانده را با مولدسازی انجام می دهیم

    معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: یکی از مهمترین نیازهای همه خانواده و مردم داشتن سرپناه شایسته و مناسب است و بر این حق در قانون اساسی تاکید شده است.

    داود منظور با بیان اینکه دولت خود را متعهد می داند همه توان خود را به کار گیرد که خدمتِ مسکن به همه مردم ارایه شود ادامه داد: ساخت و ساز یک صنعت سودآور است و دولت نیز باید از بازار ساخت مسکن و پیمانکاران ساخت و مشاوران این حوزه حمایت کند تا این افراد بتوانند در این صنعت ایفای نقش کنند.

    وی با اشاره به اینکه وظیفه دولت حمایت از مهندسی و لوازم توسعه ساخت مسکن است گفت: رییس جمهور تاکید دارد که سالانه یک میلیون مسکن را پشتیبانی و تامین کنیم، هدف گذاری بزرگی است اما در صورتی که کل کشور درگیر آن شود، این کار شدنی است.

    رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: موضوع مسکن همکاری نهادهایی را می طلبد که باید در این حوزه ایفای نقش کنند و با فعالیت آنها به این هدف گذاری خود برسیم.

    منظور افزود: یکی از این نهادها صندوق مسکن است که از سال گذشته شاهد راه‌اندازی این صندوق هستیم و اکنون ارکان صندوق شکل گرفته و منابع آن پیش بینی شده است.

    وی با بیان اینکه بخش عمده منابع توسط دولت تامین می شود تصریح کرد: باید این منابع در کنار دیگر ظرفیت های مالی تلفیق شود تا به هدف گذاری درست خود دست یابیم.

    رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که برای 2.2 میلیون واحد مسکونی تخصیص زمین صورت گرفته است افزود: امیدواریم ساخت و سازها با سرعت بیش از گذشته با مشارکت مردم انجام شود تا به هدف دولت در ساخت چهار میلیون مسکن دست یابیم.

    وی با بیان اینکه مسکن حمایتی را دولت پشتیبانی و حمایت می کند اضافه کرد: تدابیر دولت در همه استان‌ها به خوبی پیش می رود و جلسات شورای مسکن منظم تشکیل می شود و با تجمیع توانمندی های کشور باید به اهداف خود در این حوزه دست یابیم.

    منظور یادآور شد: پروژه ها و تعهدات از قبل مانده را نیز از محل مولدسازی دارایی و زمین ها انجام می دهیم و این در حالیست که پروژه های مسکن مهر در دولت قبل رها شده بود.

    وی ابراز داشت: دولت سیزدهم دولت مردم است و اعتقاد داریم تامین مسکن جزو وظایف دولت است، مسکن مهر در زمان خود پاسخگو بوده و اکنون نیز مردم زیادی از این مسکن استفاده می کنند و وظیفه ما این است که طرح های باقی مانده را تکمیل کنیم.

    وی ادامه داد: امروز 144 واحد مسکونی به برکت دهه مبارک فجر به نهایت و استفاده رسید که امیدوارم باعث نشاط و شادابی بیشتر مردم شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو