مدیران خودروعصر اعتبار

صادرات یک‌ میلیون تنی سیمان و گچ به کشور‌های حوزه دریای خزر

عصر ساختمان- مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: صادرات فله معدنی اعم از سیمان و گچ از بندر امیرآباد به کشور‌های حوزه دریای خزر امسال از مرز یک‌ میلیون تُن گذشت.

صادرات یک‌ میلیون تنی سیمان و گچ به کشور‌های حوزه دریای خزر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، محمدعلی موسی پور گفت: صادرات فله معدنی اعم از سیمان و گچ از بندر امیرآباد به کشور‌های حوزه دریای خزر از ابتدای سال جاری تاکنون از مرز یک‌ میلیون تن گذشت.

    موسی پور افزود: با اقدامات انجام‌ شده و ارائه خدمات مطلوب و همچنین ترغیب کارخانه‌های سیمان مستقر در استان‌های مجاور در جهت جلوگیری از خام فروشی و ارائه محصولات نهایی جهت صادرات، توانستیم رکورد صادرات فله معدنی از بندر امیرآباد در سال جاری را به بیش از یک‌ میلیون تن برسانیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 75 درصدی برخوردار بوده است.

    مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: بندر امیرآباد به دلیل موقعیت خاص و واقع‌ شدن در نزدیکی کارخانه‌های سیمان استان‌های مازندران، تهران، سمنان، گلستان و خراسان شمالی که از تولید سیمان با ظرفیت بالایی برخوردارند و همچنین بازار مصرف کشور‌های حوزه C.I.S، این امکان فراهم شد که این بندر به‌عنوان یکی از مبادی مهم صادرات در کشور تبدیل شود.

    وی از روند رو به رشد و رونق صادرات انواع کالا، به بهره‌مندی از شقوق مختلف حمل‌ونقل علی‌الخصوص حمل ریلی پرداخت که بندر امیرآباد را به اقصی نقاط کشور متصل می‌کند و از نکات حائز اهمیت در صادرات کالا‌های مختلف که از این بندر انجام می‌پذیرد می‌توان به حمل محموله‌ها توسط ریل از استان‌های سمنان و تهران جهت صادرات به بندر امیرآباد اشاره کرد که سرعت تخلیه و بارگیری را افزایش داده و علاوه بر کاهش ترافیک جاده‌ای رضایت صادرکنندگان این نوع کالا‌ها را در پی دارد.

    موسی پور با اشاره به اینکه عمده بار صادراتی از بندر امیرآباد به کشور‌های حوزه C.I.S را سیمان، مصالح ساختمانی، مواد معدنی و مرکبات تشکیل می‌دهد، افزود: امیدواریم با تقویت ناوگان دریایی و تسهیل در قوانین و توافق بین شرکت‌های صادرکننده و خریداران در کشور‌های حوزه دریای خزر در سال‌های آتی شاهد رشد بیشتری در سهم صادرات همه محصولات بازرگانان و تولیدکنندگان کشورمان باشیم.

    وی ادامه داد: حدود 11 ماه گذشته بیش از هزار و 50 فروند شناور وارد بندر امیرآباد شدند که توانستند بیش از 4 میلیون و 150 هزار تن انواع کالا را به بندر وارد و یا از این بندر صادر و ترانزیت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی