مدیران خودروعصر اعتبار

سه هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت به واجدان شرایط واگذار شد

عصر ساختمان- مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شهرهای جدید کشور گفت: ۱۲ هزار قطعه زمین در بخش‌های انفرادی و جمعی در طرح نهضت ملی و سه هزار قطعه زمین نیز در قالب طرح جوانی جمعیت در شهرهای جدید کشور به واجدان شرایط واگذار شد.

سه هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت به واجدان شرایط واگذار شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، «سید مهدی میرجوادی» روز سه‌شنبه در نشست با اصحاب رسانه در شهر جدید امیرکبیر افزود: ساخت 170 هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی در شهرهای جدید کشور جریان دارد.

    وی در خصوص طرح مسکن مهر نیز گفت: 100 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید کشور باقی مانده بود که دارای نواقصی بودند و رفع نواقص در دستور کار قرار گرفت تاکنون نواقص 70 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید کشور رفع شده است و تنها 30 هزار واحد باقی مانده که مشکلات آنها هم در اسرع وقت حل می‌شود.

    مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شهرهای جدید کشور با بیان اینکه، عملکرد شهرهای جدید با گذشته قابل قیاس نیست، ادامه داد: ایجاد شهرهای جدید بر اساس سیاست کلان کشور برای ساماندهی سرریز جمعیت کلانشهرها از دهه 60 در دستور کار قرار گرفت و اکنون بعد از گذشته سه دهه برخی از شهرها به اهداف خود نزدیک و برخی دیگر با اهداف خود فاصله دارند.

    میرجوادی افزود: ساختار شهرهای جدید کشور بسیار منظم است و بر اساس طرح جامع و اصول مهندسی شکل گرفته است.

    وی بیان کرد: مکان یابی 27 نقطه شهرک‌های ساحلی در کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است که در ماه‌های اخیر نخستین شهرک ساحلی در بندر عباس گلنگ زنی شد.

    مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شهرهای جدید کشور گفت: شهر جدید مهاجران امروز یک شهر شکل گرفته است بنابراین نگاه ما به این شهر باید به عنوان منبع خوب و اقتصاد محور باشد اما شهر امیرکبیر با نقطه مطلوب فاصله دارد و برای شکل گیری شهر باید زیرساخت‌ها فراهم شود.

    میرجوادی افزود: یک هزار و 600 واحد مسکن مهر در شهر مهاجران توسط شرکت عمران ساخته شد اما در طرح نهضت ملی مسکن انتظار بیشتری از شهرهای جدید وجود دارد.

    وی عنوان کرد: بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی در سال جدید هر ماه افتتاح واحد مسکونی خواهیم داشت و ماه گذشته در سهند یک هزار واحد تحویل شد و در پردیس، هشتگرد و غیره به زودی افتتاح پروژه‌های نهضت ملی را خواهیم داشت.

    بیش از 2 میلیون و 500 هزار واحد در کل کشور در حال ساخت است

    مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شهرهای جدید کشور گفت: دولت شیوه‌های مختلفی از جمله انبوه سازی، واگذاری انفرادی و گروهی و غیره را برای اجرایی شدن طرح نهضت ملی به کار گرفته است.

    میرجوادی افزود: وزارت راه و شهرسازی میدان‌دار کار است اما انتظار می‌رود دستگاه‌های خدمات رسان برای تکمیل زیرساخت‌ها در شهرهای جدید همکاری داشته باشند.

    وی بیان کرد: ظرفیت ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد اما باید همکاری و مشارکت دستگاه‌های خدمات رسان به حداکثر ممکن برسد.

    مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شهرهای جدید کشور با بیان اینکه امسال سال خوبی در حوزه مسکن خواهد بود، بیان کرد: در چند سال اخیر تا حدودی در کنترل قیمت‌ها موفقیت کسب شده است.

    میرجوادی افزود: سیاست‌های مختلفی در حوزه مسکن توسط دولت سیزدهم دنبال می‌شود تا مسکن به عنوان مهم‌ترین بخش سبد خانوار، تامین شود.

    وی بیان کرد: سیاست رشد مسکن در دولت سیزدهم دنبال شده و در تمام شهرهایی که امکان تامین زمین وجود داشته باشد، واگذاری زمین انجام شده است.

    مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شهرهای جدید کشور گفت: شهرهای پردیس، بهارستان و پرند با مشکل زمین مواجه‌اند اما در دیگر نقاط کشور این مشکل وجود ندارد و بر همین اساس ساخت مسکن به شکل ویلایی برنامه‌ریزی شده است.

    شهر جدید امیرکبیر از سال 90 در مسیر اراک - قم ایجاد شده ‌و هم‌اکنون دارای بیش از یک‌هزار نفر جمعیت ثابت است.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو