مدیران خودروعصر اعتبار

شهرک سازی در کشور با مشارکت‌های مردمی کلید می‌خورد

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت شهرک سازی همزمان با مشارکت‌های مردمی و در قالب پروژه‌های ویلایی سازی اجرایی می‌شود.

شهرک سازی در کشور با مشارکت‌های مردمی کلید می‌خورد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرنگار باشگاه خبرنگاران در حالی که دولت در تلاش است که روند تولید  مسکن را در کشور افزایش دهد اما همچنان بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن همکاری لازم را ندارند و همین امر خود باعث می شود که مشارکت های مردمی در این بخش کمرنگ شود.

    بر اساس این گزارش دولت برای افزایش سرعت ساخت مسکن اقدام به عرضه زمین به مردم و متقاضیان مسکن کرده است تا از طریق آن بتواند زمینه را برای مشارکت های مردمی بیشتر کند .

    یکی دیگر از اقداماتی که دولت آن را اجرا کرده است ساخت مسکن در قالب واحدهای مسکونی ویلایی به صورت شهرک های ویلایی بوده است که طرح آن را در چندین شهر و استان اجرا کرده است.

    در همین رابطه ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر روند ساخت مسکن در قالب پروژه های شهرک ویلایی یکی از مهم ترین اقداماتی است که در قالب پروژه های نهضت ملی مسکن اجرایی شده است گفت: عرضه زمین به متقاضیان خود یکی از مهم ترین راهکارهای  است که زمینه را برای بهبود و تقویت بازار اجاره مسکن فراهم می‌کند.

    او گفت: در صورتی که عرضه زمین انجام شود متقاضیان خود به صورت تدریجی اقدام به ساخت مسکن می‌کنند که در نتیجه می تواند بازار مسکن را به ثبات و آرامش و افزایش تولید مسکن برساند‌.

    گفتنی است امروز هم وزیر راه وشهرسازی  به افزایش روند ساخت مسکن در قالب شهرک سازی اشاره کرد و گفت: شهرک سازی در دستور کار جدی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد، تاکنون 60 شهرک تعریف و در 11 شهرک عملیات آماده سازی و ساخت غالباً به صورت ویلایی آغاز شده است. در استان قم این اتفاق در شهرک پرنیان افتاد و عملیات اجرایی آماده سازی و ساخت آغاز شد.

    بذرپاش همچنین نوشت: 3 هزار و 748 واحد مسکونی و 3 هزار و 508 قطعه زمین با حضور رئیس جمهور تحویل مردم استان قم شد. به همت دولت مردمی سیزدهم و با مشارکت مردم، کارگاهی به وسعت ایران برای جهش در تولید مسکن ایجاد شده است.

    براساس این گزارش در قالب نهضت ملی مسکن قرار است دولت زمینه‌ای فراهم کند که در 4 سال 4 میلیون واحد مسکونی در کشور توسط بخش خصوصی و تعاونی ساخته شود، همچنین قرار است در نقاط ساحلی جنوب و شرق کشور 27 شهر جدید برای سکونت مردم و کمک به توسعه دریا محور و رونق سواحل کشور ایجاد شود.

    پورسعیدخلیلی