مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد:

دامپینگ‌ چینی صنعت فولاد را زمین‌گیر کرد

عصر ساختمان:دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد درباره ابلاغ وام کالای واسطه‌ای به بانک‌ها و تاثیر آن بر صنعت فولاد گفت: طبیعی است که چنین تسهیلاتی می‌تواند به افزایش حجم خرید و فروش کمک کند.

دامپینگ‌ چینی صنعت فولاد را زمین‌گیر کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از آنا، رسول خلیفه‌سلطانی، با بیان اینکه یکی از معضلات صنعت فولاد پر بودن انبارهاست، افزود: امیدواریم پس از اجرایی شدن برجام ساخت و ساز در کشور افزایش یابد.

    وی به رکود جهانی در صنعت فولاد اشاره و اظهار کرد: این رکود ناشی از دو موضوع کاهش قیمت نفت و مواد اولیه است.

    خلیفه‌سلطانی عنوان کرد: قیمت محصولات فلزی مانند فولاد، مس، آلمینیوم و... در جهان همیشه متاثر از قیمت نفت بوده و اکنون کاهش قیمت این فرآورده بر روی قیمت محصولات فلزی تاثیر گذاشته است.

    وی با بیان اینکه صادرات کشور کالامحور است، افزود: اگر صادرات کشور ما از جنس کالامحور نبود و گردشگری و صادرات خدمات مهندسی ما هم رونق داشت، دچار چنین مشکلاتی نمی‌شدیم.

    دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ادامه داد: از آنجا که اکنون صادرات ما بر پایه نفت است و باقی صادرات کشور نیز از کالا تشکیل شده است بنابراین در زمان کاهش قیمت نفت، نرخ فلزات و مواد اولیه معدنی نیز کاهش می‌یابد.

    وی دامپینگ‌ و شکستن قیمت بازار از سوی چینی‌ها را از دیگر عوامل این رکود جهانی دانست و گفت: صادرات چین هم بر پایه کالا بوده اما در سال‌های اخیر بر روی صنایع معدنی سرمایه‌گذاری بسیاری انجام داده است.

    خلیفه‌سلطانی با بیان اینکه چین از رشد اقتصادی 14 درصدی به رشد 3 تا 4 درصدی رسیده است، تاکید کرد: این کشور با اجرای سیاست دامپینگ‌ رکود خود را به کشورهای دیگر اشاعه می‌دهد.

    وی خاطر بیان کرد: کاهش قیمت‌های فلز فولاد در بازار جهانی از طریق دامپینگ‌ چینی باقی کشورهای رغیب را زمین‌گیر کرده است.

    دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد خاطر نشان کرد: این اتفاق تنها به کشور ما لطمه نزده بلکه تمامی کشورها از پدیده دامپینگ چین آسیب دیده‌اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار