مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان خبر داد:

وجود ۱۴ هزار بافت‌فرسوده در اصفهان

بهره‌برداری از پروژه‌های باقیمانده مسکن‌مهر تا پایان ۹۴

عصر ساختمان:مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان گفت: ۱۴ هزار هکتار بافت فرسوده در اصفهان وجود دارد که می‌توانستیم با استفاده از ظرفیت بافت فرسوده اصفهان برای سکونت افرادی که با ساخت مسکن مهر در هر هکتار به طور تقریبی ۲۰۰ نفر ساکن شده‌اند، استفاده کنیم.

وجود ۱۴ هزار بافت‌فرسوده در اصفهان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، حجت‌الله غلامی  پیرامون بافت فرسوده اظهار داشت: 14 هزار هکتار بافت فرسوده در اصفهان وجود دارد که می‌توانستیم با استفاده از ظرفیت بافت فرسوده اصفهان برای سکونت افرادی که با ساخت مسکن مهر در هر هکتار به طور تقریبی 200 نفر ساکن شده‌اند، استفاده کنیم، البته بیش از 50 درصد بافت فرسوده اصفهان در 5 شهر اصفهان، کاشان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد و شهرضا است.

    وی افزود: برای ساکنین بافت‌های فرسوده 25 میلیون تومان وام ودیعه به مدت دو سال برای سکونت در محلی دیگر تا اتمام احیای منازل فرسوده از دیگر اقدامات در دستور کار است و پس از پایان مسکن مهر، ساخت بافت‌های فرسوده در دستور کار دولت قرار می‌گیرد که در استان اصفهان 7 هزار متر بافت فرسوده وجود دارد.

    مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان با بیان اینکه پروژه مسکن مهر بدون انجام مطالعه ساخته شده است، خاطرنشان کرد: به‌دلیل عدم مطالعه درست پروژه مسکن مهر در مرحله عملیاتی و اجرا به بی‌راهه کشیده شد که باید گفت مسکن مهر با دستور مدیریت ارشد کشور آغاز شد  و براساس مدیریت کارشناسی نبود که این عامل سبب شد این پروژه با موانع بسیاری مواجه شود و این در حالی بود که از همه توان بانکی، یارانه‌ها، نیروی خدمات شهری و توان نیروی انسانی استفاده شد.

    وی تصریح کرد: در فولادشهر 45 سال زمان برد تا 85هزار نفر را ساکن شوند و اما در حال حاضر و برای مسکن مهر از ما می‌خواهند که در حدود 8 سال 33 هزار واحد مسکن بسازیم و 120 هزار نفر را ساکن کنیم که این مسئله تا حدودی غیرممکن است و اگر این کار انجام هم شود غیراصولی بوده و به طور قطع مشکلات زیادی را در پی دارد اما با این وجود در دهه فجر امسال آخرین پروژه‌های باقیمانده مسکن مهر در اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.

    غلامی با اشاره به بزرگراه‌های استان اصفهان، بیان کرد: در اصفهان حدود یازده هزار و 500 کیلومتر آزادراه و بزرگ‌راه وجود دارد که با توجه به این ظرفیت در حال حاضر اصفهان رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم جابجایی مسافر کشور را به خود اختصاص داده است، البته برای بهبود در این امر آزادراه غرب اصفهان بیش از 90 درصد اجرایی شده است.

    وی درباره تأخیر 6 ساله در احداث بزرگراه شرق اصفهان، گفت: اختلافاتی میان پیمانکار و وزارت راه و شهرسازی وجود داشت اما در چند ماه اخیر و با مذاکراتی که با پیمانکار صورت گرفت قرار بر این شد تا با همکاری صندوق بازنشستگی کشور بهره‌برداری از این پروژه به این صندوق واگذار شده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان اظهار داشت: در بحث رینگ چهارم اصفهان که در شرق قرار دارد، از شهرداری درخواست شد تا از هرگونه ساخت‌وساز در این محدوده جلوگیری کند البته حل این مسئله املاکی که خارج از محدوده شهر اصفهان هستند را اداره کل راه و شهرسازی با واگذاری زمین به شهروندان حل می‌کند گه در صورت تکمیل پروژه، آزادراه غرب به شرق اصفهان به یکدیگر وصل می‌شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار