مدیران خودروعصر اعتبار

معاون استاندار قزوین عنوان کرد:

ارائه بیش از ۵۰ درصد تسهیلات ساخت و ساز از سوی بانک مسکن

۳۰ درصد مشاغل وابسته به ساخت و ساز

عصر ساختمان:معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: بانک عامل و تخصصی مسکن در امور ساخت و ساز تاکنون بیش از ۵۰ درصد تسهیلات مورد نیاز این حوزه را در استان قزوین ارائه کرده است.

ارائه بیش از ۵۰ درصد تسهیلات ساخت و ساز از سوی بانک مسکن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، منوچهر حبیبی با اشاره به لزوم ایجاد رونق در عرصه ساخت و ساز در قزوین اظهار کرد: در چند روز گذشته نشستی با مسئولان بانک مسکن این استان که یک بانک تخصصی و عامل در فعالیت‌های عمرانی است، مدیران اداره کل راه و شهرسازی، انجمن انبوه‌سازان و شرکت‌های بزرگ حوزه عمرانی و شهرداری برقرار شده است که انتظار می‌رود تصمیمات این جلسات در توسعه امور عمرانی قزوین مؤثر باشد.

    وی با بیان اینکه حوزه ساخت و ساز یکی از موضوعات اصلی امروز جامعه را به خود اختصاص می‌دهد، عنوان کرد: توسعه این صنعت رشد و پیشرفت 30 درصد از مشاغل و نیروهای فعال جامعه را به خود اختصاص می‌دهد.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: با توجه به اتفاقات داخلی و خارجی که عرصه‌های اقتصادی را تحت تأثیر خود قرار داده و امور مربوط به فعالیت‌های عمرانی نیز با تغییرات و مشکلاتی روبرو بوده که منجر به کاهش ساخت و ساز شده است.

    این مسئول در خصوص دلایل کاهش ساخت و ساز در استان قزوین بیان کرد: علاوه بر اینکه تقاضا و استقبال مردم برای خرید خانه کم شده، علاقه بخش خصوصی نیز برای تداوم برنامه‌های عمرانی در حوزه ساختمان کاهش یافته است.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: راهکارها و روش‌هایی برای بهبود شرایط ساخت و ساز وجود دارد که باید با همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی تحقق یافته تا زمینه پیشرفت جامعه و رونق برخی از مشاغل فراهم شود.

    حبیبی اضافه کرد: همراهی و همکاری بانک‌ها برای توسعه امور ساخت و ساز یکی از ویژگی‌های مهم و برجسته توسعه توان بخش خصوصی و ایجاد انگیزه در امور عمرانی است که لازم است با برنامه‌ریزی جامع و دور از شتابزدگی صورت گیرد.

    وی افزود: برنامه‌ریزی دستگاه‌های حاکمیتی با هدف هم‌سو کردن مدیران و مسئولان مربوطه در امر ساخت و ساز نیز از اهمیت قابل توجهی برخوردار است تا فعالیت‌های اقتصادی به نحو مطلوب انجام شود.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه تعداد واحدهای نیمه‌کاره فراوانی در سطح استان قزوین به چشم می‌خورد، مطرح کرد: می‌توان با اندک تسهیلات بانکی، اقدامات لازم را برای اتمام این پروژه‌ها و بهره‌مندی مردم از مزایای آن فراهم کرد.

    حبیبی یادآور شد: بهره‌برداری از واحدهای نیمه‌تمام علاوه بر اینکه نمای شهری را بهبود می‌بخشد، اثربخش شدن اعتبارت صرف شده را به همراه دارد و مانع از هزینه کردن اعتبارات در پروژه‌هایی جدید می‌شود، زیرا ممکن است با آغاز پروژه‌های جدید به مشکلات گذشته و پروژه‌های نیمه‌تمام افزوده شود.

    این مسئول خاطرنشان کرد: مسکن و بهره‌مندی از سرپناه مناسب یکی از اولویت‌های مهم و برجسته قشرهای مختلف جامعه محسوب می‌شود چراکه در این زمینه هزینه زیادی انجام داده و در سبد خانوار به این امر توجه دارند.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین مطرح کرد: با رونق ساخت و ساز چرخ صنعت می‌چرخد، مشاغل بسیاری به کار افتاده و زمینه رفع رکود نیز فراهم می‌شود و فعالیت‌های اقتصادی در این راستا افزایش می‌یابد.

    حبیبی با بیان اینکه بانک مسکن تا کنون نقش قابل توجهی در توسعه زیرساخت‌های ساخت و ساز و ارائه تسهیلات به این حوزه داشته است، تأکید کرد: بیش از 50 درصد مجمع تسهیلات مورد نیاز امور عمرانی و احداث ساختمان در استان قزوین از سوی این بانک عامل و تخصصی صورت گرفته است.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین به طرح خروج از رکود دولت اشاره و بیان کرد: یکی از ویژگی‌ها و نکات مهم در این طرح ارائه تسهیلات و بهره‌مندی مردم از اعتبارات اقتصادی است که می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب از سوی مردم برای برگزیدن یک عرصه خاص به نحو مطلوب مورد استفاده قرار گرفته و نتایج مناسبی که به رونق اقتصاد منجر شود را در جامعه به جای بگذارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار