مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی :

وام ۲.۳ میلیارد دلاری روسیه برای اجرای دو طرح عمرانی نهایی شد

عصر ساختمان:رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران از نهایی شدن پرداخت وام ۲.۳ میلیارد دلار روسیه برای اجرای دو پروژه راه آهن و نیروگاه حرارتی خبر داد.

وام ۲.۳ میلیارد دلاری روسیه برای اجرای دو طرح عمرانی نهایی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمد خزاعی، با اشاره به مذاکرات مسئولان وزارت امور اقتصادی و دارایی با هیأت وزارت مالیه روس، اظهار داشت: در این مذاکرات در مورد پرداخت وام 2 میلیارد دلاری دولت روسیه توافق شد که در اختیار ایران قرار گیرد.

    معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه این وام 2 میلیارد دلاری برای دو پروژه استفاده خواهد شد، تصریح کرد: توسعه خط راه‌آهن شمال کشور و همچنین تأسیس یک نیروگاه حرارتی در جنوب کشور، در دستور کار است.

    رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران با تأکید بر اینکه رقم دقیق این وام، 2 میلیارد و 300 میلیون دلار خواهد بود، بیان کرد: متن دو قرارداد برای پروژه‌ها مشخص شده و جزئیات زمان بندی اجرا و نیز نرخ دقیق بهره آن‌، که براساس دوران اجرای پروژه خواهد بود، به زودی مشخص می‌شود.

    خزاعی یادآور شد: اواخر ژانویه بین وزارتخانه‌های مربوطه (وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو) قرارداد اجرایی پروژه نهایی خواهد شد.

    معاون وزیر اقتصاد عنوان کرد: زمان بازپرداخت وام 10 ساله بوده و دوران تنفس 3 ساله برای شروع بازپرداخت پیش‌بینی می‌شود. همچنین نرخ بهره این وام زیر 5 درصد خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی