مدیران خودروعصر اعتبار

بافت فرسوده اراک؛ دردی که با مُسکِن درمان نمی‌شود

عصر ساختمان- ‌رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اراک، بر لزوم اتخاذ سیاست‌هایی منطقی در خصوص حل مشکلات بافت فرسوده به صورت ریشه‌ای و نه به صورت مسکنی زودگذر تاکید کرد.

بافت فرسوده اراک؛ دردی که با مُسکِن درمان نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، ‌‌صحبت‌الله فاضلی در رابطه با بافت فرسوده اراک، گفت: بافت فرسوده اراک از لحاظ سامانه شبکه معابر، آب‌های سطحی و فاضلاب خانگی دارای مشکلات عدیده است.

    وی بیان کرد: نبود بستر ساخت‌وساز و نیز نامناسب بودن کیفیت ساخت و ساز مشکلات قابل توجه این مناطق است که در مواقع بحرانی و بروز حوادث طبیعی و غیر طبیعی حادتر می‌شود.

    رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اراک مشکلات امنیتی و اشتغال را از دیگر مسائل این محله‌ها در اراک عنوان کرد و افزود: متاسفانه به دلیل روان بودن فاضلاب‌های خانگی در سطح معابر، بهداشت ساکنین این معابر نیز به مخاطره افتاده است.

    فاضلی افزایش مشارکت‌های مردمی، تخصیص بودجه دولتی و تشکیل و تقویت شورایاری محله‌ها را از جمله اقدامات مورد نیاز جهت حل مشکلات بافت فرسوده اراک دانست و اظهار کرد: در عین حال حل مشکلات این معابر نیاز به همکاری فرمانداری و استانداری دارد و برای این منظور باید امکانات و تسهیلات رفاهی در بافت‌های فرسوده ایجاد شود.

    وی توجه به ظرفیت‌ مشارکت‌های مردمی و نیز بخش خصوصی در رابطه با ساماندهی این مناطق را مورد توجه قرار داد و افزود: مدیران شهری باید بستر لازم برای بسیج شدن نیروهای مردمی را فراهم سازند.

    رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اراک ادامه داد: بهره‌گیری از گروه‌های ورزشی، تشکل‌های مذهبی و انجمن‌های بانوان از جمله عمده‌ترین فرصت‌های موجود است.

    فاضلی در رابطه با چگونگی ایجاد فرصت‌های مذکور در این محله‌ها بیان کرد: باید با تشکیل جلسه‌ها و نشست‌های همگانی و ایجاد پیوند نزدیک بین مدیران شهری و شهروندان زمینه را برای ایجاد این فرصت‌ها فراهم آورد.

    وی در خصوص روش‌های موثر در حل مشکلات این محله‌ها و استفاده از ظرفیت‌ مشارکت مردمی در این جهت گفت: می‌توان اختیار تهیه و تصویب طرح‌های بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری را به نهاد مدیریت محلی شهری منتقل کرد.

    رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اراک با تاکید بر اهمیت نقش آگاهی شهروندان از وضعیت موجود و لزوم افزایش مشارکت مردمی در زمینه رفع مشکلات‌های فرسوده بیان کرد: مدیران شهری باید در راستای آگاهی‌بخشی و حساس‌سازی شهروندان در خصوص مسائل و مشکلات این محله‌ها اقدام کنند.

    فاضلی تاکید کرد: باید بودجه دولتی جهت ساماندهی این محله‌ها در سطح کلان با پیگیری وزارت کشور اختصاص یافته و ایجاد بستر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در برنامه‌ریزی مدیریت شهری دیده شود.

    وی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم در خصوص بافت فرسوده حل مشکل مالکیت زمین‌های مسئله‌دار جهت جلوگیری از افزایش بافت ریزدانه است که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار