مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان :

وحدت فنی ساخت و ساز بین مردم،مهندسین و رسانه ها کم رنگ است

عصر ساختمان:رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت: فرهنگ عمومی مقاوم سازی و رعایت مقررات ملی ساختمان باید در جامعه نهادینه شود واین مهم با وحدت فنی بین مردم ، مهندسین و رسانه محقق می شود.

وحدت فنی ساخت و ساز بین مردم،مهندسین و رسانه ها کم رنگ است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محسن قربانی روز یکشنبه که به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و یادمان زلزله بم با خبرنگاران سخن می گفت، افزود: رعایت مقررات ملی ساختمان به صورت دستوری در جامعه نهادینه نمی شود.
    وی با بیان اینکه ساخت و ساز ها بر اساس مقررات ملی ساختمان را باید نهادینه کنیم چراکه حوادث غیر مترقبه سیل، زلزله و دیگر بلایای طبیعی وجود دارد ، تصریح کرد: پس باید جلوی حادثه زلزله دردناک نظیر بم را بگیریم.
    وی خاطر نشان کرد: امروز علم سازه اثبات کرده که سازه های بدون مهندسی نمی تواند در برابرحوادث طبیعی مقاوم باشند .
    وی به وجود بیش از 30هزار مهندس ساختمان در مازندران اشاره کرد و بیان داشت: امروز 11هزار نفر از این تعداد مهندس ساختمان دارای پروانه از سامان نظام مهندسی هستند و مشکلی در نیروی انسانی نداریم.
    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران به اهمیت رعایت مقررات ملی ساختمان در هفت رشته معماری، عمران ، مکانیک ، برق ، شهر سازی ، نقشه برداری و ترافیک تاکید کرد و بیان داشت: اکنون رعایت مقررات ملی ساختمان در تمام رشته ها ، عامل تقویت روابط خانوادگی و اجتماعی است.
    **بودجه کنترل و نظارت نظام مهندسی ساختمان مازندران دو برابر شد
    وی تقویت کنترل و نظارت در ساخت و سازها را مهم توصیف کرد و بیان داشت: امروز پشت هر گونه امضاء مهندس ساختمان ، مسئولیت پذیری مهندسان با مضاعف شدن طرح نظارت و کنترل و پایش دو چندان شده است.
    قربانی خاطر نشان کرد: هر چند بخشی از اشتباه و تخلف مهندسین ساختمان در یک جامعه آماری بالا طبیعی به نظر می رسد ، اما دوره هفتم هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با دو برابر کردن بودجه نظارت و کنترل ، به صورت جدی لزوم رعایت مقررات ملی ساختمان را در هفت رشته این نظام پیگیری می کند.
    وی در عین حال گفت: نظارت و کنترل نظام مهندسی پلیسی نیست اما هر گونه اشتباه، تخلف و بی توجهی به رعایت مقررات ملی ساختمان علاوه بر اینکه به جایگاه مهندسی لطمه می زند ، ضررو زیان سنگینی به مردم و سرمایه ملی وارد می شود.
    وی با اشاره به اینکه اکنون رد پای نظام مهندسی ساختمان در تمام نقاظ شهری و روستایی و حاشیه نشینی و سکونتگاههای غیر مجاز وجود دارد، ادامه داد: نظام مهندسی ساختمان در مسیر پیشگیری تخریب ساختمان ناشی از حوادث غیر مترقبه تلاش می کند.
    محمد فیروزیان نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران در گزارشی به اهمیت رعایت مقررات ملی ساختمان و سرمایه گذاری هنگفتی که در این صنعت انجام می شود ،گفت: سالانه یکصد میلیون متر مربع ساخت وساز در کشور انجام می شود که سهم استان پنج میلیون مترمربع است .
    وی با بیان اینکه اگر هزینه ساخت ساز هر مترمربع را یک میلیون تومان بر آورد کنیم سالانه باشد 100هزار میلیارد تومان در این صنعت سرمایه گذاری می شود که دو برابر بودجه عمرانی کشور است.
    وی متوسط عمر ساختمان استان مازندران را 30 سال اعلام کرد و ادامه داد: به علت حضور کم رنگ نظام مهندسی ساختمان این متوسط به نسبت کم است.
    فیروزیان خاطر نشان کرد: بر اساس آمار سازمان انرژی، 32تا 36درصد انرژی کشور در صنعت ساختمان مصرف می شود.
    وی به اهمیت نظارت و کنترل در سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران اشاره کرد و گفت: پارسال از 11هزار مهندسی که دارای پروانه هستند، دو درصد شکایت شده است که نیم درصد از شکایت مردم ، منجر به حکم شده است.
    سودابه مهری نائب رئیس دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت: موج ساخت و سازها در کشور هنوز سنتی است در حالی که کشورهای پیشرفته دنیا موج ذخیره و استفاده بهینه انرژی و استفاده از انرژی نوین در ساخت وسازها را انجام می دهند.
    وی با بیان اینکه هنوز ساخت و سازهای استان مازندران به مقوله مقاوم سازی ،سبک سازی و رعایت مقررات ملی ساختمان بی توجهی می شود، ادامه داد: هیئت مدیره جدید نظام مهندسی ساختمان استان به مقوله نظارت و کنترل اهمیت خاصی داده است و با اشتباهات و متخلفین به شدت برخورد می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو