مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل بانک مسکن خبرداد:

تک رقمی شدن نرخ سود تسهیلات مسکن بعد از ۲۵ سال

عصر ساختمان- نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم برای خرید و ساخت مسکن از ۱۱ درصد به ۹.۵ درصد و نرخ سود تسهیلات از محل صندوق در بافت فرسوده شهری به ۸ درصد کاهش یافت.

تک رقمی شدن نرخ سود تسهیلات مسکن بعد از ۲۵ سال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، محمدهاشم بت‌شکن مدیرعامل بانک مسکن در نشستی خبری گفت: رئیس جمهور در هفته دولت خبری را به عنوان هدیه دولت مطرح کردند و اتفاق بزرگی در صحنه اقتصادی و بانکی کشور بود که مخاطبان آن اقشار متوسط و زوج های جوان هستند. بر این اساس نرخ سود بازپرداخت تهسیلات خرید و ساخت مسکن در مناطق بافت فرسوده شهری و سایر مناطق شهری پس از 25 سال تک رقمی اعلام شد تا تسهیلات مسکن اقشار بیشتری از جامعه را پوشش دهد.

    وی با تاکید بر اینکه رونق اقتصادی و خروج از رکود یکی از دغدغه های اصلی کشور است، ادامه داد: بخش مسکن و ساختمان همواره نقش پیش‌ران و لوکوموتیو رونق اقتصادی را بر عهده داشته چراکه با حدود 100 رشته از فعالیت از جمله فولاد، کاشی، سیمان و سایر مصالح ساختمانی ارتباط دارد بنابراین می تواند نقش مهمی در خروج کشور از رکود داشته باشد.

    بت شکن با بیان اینکه صندوق پس‌انداز مسکن یکم از خرداد سال گذشته با نرخ سود بازپرداخت 14 درصد فعالیت خود را آغاز کرد گفت: خوشبختانه در جهت تقویت رژیم پس‌انداز و حمایت از خانه دار شدن اقشار متوسط و زوجین نرخ سود این تسهیلات به 9.5 درصد در مناطق شهری و 8 درصد در بافت فرسوده شهری کاهش یافت.

    وی افزود: در سال گذشته متوسط افتتاح حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم روزانه 169 فقره بود که به محض کاهش نرخ سود از 14 درصد به 11 درصد این میزان به متوسط روزانه 385 فقره افزایش یافت که از افزایش بیش از 2 برابری میزان متقاضیان حکایت دارد.

    مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: با توجه به تأکید دولت و سیاست های وزارت راه و شهرسازی مبنی بر احیای بافت فرسوده به عنوان یکی از سیاست‌های توسعه‌ای بخش، به دلیل اینکه دولت برای اعطای یارانه مابه التفاوت سود تسهیلات بافت فرسوده محدودیت دارد به دنبال این بودیم تا نرخ سود این تسهیلات کاهش یابد بنابر این هدف دوم کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم احیای بافت فرسوده است تا کمترین میزان نرخ سود توسط متقاضیان خرید وساخت در این بافت‌ها پرداخت شود.

    بت شکن با بیان اینکه بعد از حدود 25 سال نرخ سود تسهیلات بخش مسکن تک رقمی شد گفت: امروز برای اولین بار به شکل طبیعی نرخ سود بازپرداخت تسهیلات کاهش یافت که امیدواریم بانک مسکن بتواند در جهت سیاست تخصصی توسعه‌ای به وظیفه خود در جهت خانه‌دار کردن مردم کمک کند.

    وی ادامه داد: برنامه ما پرداخت سالانه حدود 100 هزار فقره تسهیلات از محل صندوق پس‌انداز است که در صورت تجهیز منابع بیشتر امکان افزایش سقف تسهیلات پرداختی وجود دارد.

    این مقام مسئول بانک مسکن افزود: دستورالعمل کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی با هماهنگی با بانک مرکزی طی هفته آینده به شعب بانک مسکن در کل کشور ابلاغ می شود.

    بت شکن با یادآوری اینکه سقف تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم برای تهران 80 میلیون تومان، برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر 60 میلیون تومان و برای سایر شهرها 40 میلیون تومان است، به میزان اقساط پرداختی با توجه به کاهش نرخ سود از 11 درصد به 9.5 درصد اشاره کرد و گفت: قسط پلکانی تسهیلات 60 میلیون تومانی در بافت فرسوده شهری که در گذشته با سود 14 درصد 862 هزار تومان بود، با سود 8 درصد به 512 هزار تومان و در خارج از بافت فرسوده شهری با سود 9.5 درصد به 557 هزار تومان کاهش یافت که حاکی از کاهش 41 درصدی میزان اقساط پرداختی دارد.

    مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: همچنین از این به بعد قسط پلکانی تسهیلات 80 میلیون تومانی در بافت فرسوده شهری با سود 8 درصد به 683 هزار تومان و برای داخل شهر تهران با سود 9.5 درصد 742 هزار تومان خواهد بود.

    بت شکن با اشاره به اینکه در شهریورماه عموماً حجم استفاده از تسهیلات مسکن افزایش می یابد، گفت: اخیرا شاهد افزایش نرخ اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بودیم که بانک مسکن با عرضه اوراق بیشتر در جهت متعادل کردن این نرخ گام برداشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار