مدیران خودروعصر اعتبار

سقف تسهیلات بازسازی مسکن روستایی ۶۰ درصد در دولت یازدهم رشد کرد

عصر ساختمان- مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می گوید، سقف تسهیلات برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکن روستایی با رشد ۶۰درصدی به ۱۸۰ و ۲۰۰ میلیون ریال در دولت یازدهم افزایش یافته است.

سقف تسهیلات بازسازی مسکن روستایی ۶۰ درصد در دولت یازدهم رشد کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از حمیدرضا سهرابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با بیان اینکه قبل از سال 1393 سقف تسهیلات برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکن روستایی 125 میلیون ریال بود، گفت: سقف این تسهیلات در سال های 1393 و 1394 به 150 میلیون ریال و از اوایل امسال با مصوبه هیات دولت سقف این تسهیلات به 180 و 200 میلیون ریال افزایش یافت. دوره بازپرداخت اقساط این تسهیلات 15 سال تعیین شده است.
    وی افزود: دو سال از این 15 سال مربوط به دوره مشارکت مدنی برای ساخت و نوسازی واحدهای مسکن روستایی است و 13 سال دیگر برای بازپرداخت مدت اقساط آن خواهد بود.
    مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران با اشاره به زمان پرداخت این تسهیلات یادآورشد: با معرفی بنیاد مسکن به بانک های عامل در صورتی که مدارک متقاضیان کامل باشد بانک ها بین 20 تا 30 روز تسهیلات خود را پرداخت می کنند.
    سهرابی با اشاره به مزیت های پرداخت تسهیلات برای بهسازی و بازسازی واحدهای مسکن روستایی، گفت: تاکنون 136 هزار میلیارد ریال (13 هزار و 600 میلیارد تومان) تسهیلات از طریق نظام بانکی با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بهسازی و بازسازی واحدهای مسکن روستایی پرداخت شده است.
    این مقام مسوول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: هم اکنون تمام روستاییان برای نوسازی واحدهای مسکن خود می توانند از تسهیلات 180 میلیون ریالی بنیاد مسکن استفاده کنند.
    سهرابی تاکید کرد روستاهای شهرستان های مرزی و سواحل مکران می توانند 200میلیون ریال تسهیلات مسکن برای تخریب و نوسازی واحدهای فرسوده خود دریافت کنند.

    **مقاوم سازی 40 درصد مسکن روستایی
    مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران افزود: تا سال 1384 کمتر از 10 درصد خانه های روستایی در برابر زلزله وبلایای طبیعی مقاوم بودند، اما پرداخت تسهیلات روستایی برای بهسازی و نوسازی واحدهای مسکن روستایی سبب شده است هم اکنون بیش از 40 درصد واحدهای مسکن روستایی در برابر زلزله مقاوم شوند.
    سهرابی با بیان اینکه به طور میانگین سالیانه 200 هزار واحد مسکن روستایی با استفاده از این تسهیلات نوسازی و یا بهسازی شده اند، گفت: بنیاد مسکن همواره تلاش کرده است این تسهیلات با سود 5 درصد و به سهولت به روستاییان متقاضی پرداخت شود.
    به گزارش ایرنا، سالیانه با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران 200 هزار واحد مسکن روستایی با پرداخت تسهیلات بانکی نوسازی و یا بهسازی می شوند و هم اکنون ساختمان های بسیاری از روستاهای کشور با استفاده از این تسهیلات نوسازی شده است.
    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دو برنامه پنج ساله چهارم و پنجم توسعه کشور بهسازی و نوسازی 2میلیون واحد مسکونی روستایی را در دستور کار خود قرار داده است.
    براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1390 تعداد واحدهای مسکونی روستایی کشور پنج میلیون و 172 هزار و 594 واحد بوده است. از این تعداد 9.5 درصد دارای ساختار اسکلت فلزی، 11.1 درصد بتون آرمه، 78.7 درصد سایر و 0.7 درصد اظهار نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار