مدیران خودروعصر اعتبار

مدارس حاشیه راه ها ایمن سازی می شوند

عصر ساختمان- مدیر کل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور گفت: مدارس حاشیه راه ها تا پیش از شروع سال تحصیلی جدید ، ایمن سازی فیزیکی می شوند.

مدارس حاشیه راه ها ایمن سازی می شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، جواد هدایتی روز چهارشنبه درنشست کمیته هماهنگی طرح ترافیکی تابستان 95 افزود: ایمن سازی فیزیکی مدارس با نصب تابلوها ، ایجاد پل هوایی و خط کشی عابر پیاده و سایر اقدامات لازم انجام خواهد شد.
    هدایتی، اظهار کرد: قرار بود دستورالعمل اجرایی طرح ایمن سازی مدارس درحاشیه راه ها تا آغاز شهریورماه ابلاغ شود تا بتوانیم با پیمانکاران مربوطه انعقاد قرارداد کنیم.
    وی ادامه داد: این پیمانکاران باید کار نصب تابلوهای راهنمایی را در ناحیه پرخطر جاده ای و نقاط برخورد احتمالی دانش آموزان با وسائط نقلیه در جاده ها انجام دهند.
    هدایتی در ادامه با اشاره به کاهش روند تصادفات جاده ای در6 سال اخیر گفت: به طور متوالی در 6 سال اخیر شاهد کاهش روند تصادفات جاده ای هستیم که این موضوع، مرهون تعامل و هم افزایی سایر دستگاه ها با راهداری است.
    وی اضافه کرد: سازمان راهداری وحمل ونقل جادهای در زمان حاضر دارای 100 هزار دستگاه خودرو مسافربری اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری ایمن است وخوشبختانه در بخش جاده ای مشکلی درخدمات رسانی به شهروندان وجود ندارد ؛ همچنین اکنون بیشترین تمرکز ما به ارائه خدمات و توجه به ایمنی است.
    مدیر کل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشوراعلام کرد: در راستای اجرای طرح های تابستانه، تشدید کنترل ناوگان عمومی را به ادارات کل استانی ابلاغ کردیم و خواستیم پیش از سفر، اقدامات ایمنی سفر را کنترل کنند.
    وی درباره گشت های نامحسوس راهداری هم چنین اظهار کرد: گشت نامحسوس با همکاری پلیس راه در حال انجام است که البته بودجه ای را دراختیار استان ها قراردادیم تا کنترل های نامحسوس را با تعامل درون سازمانی سازماندهی کنند؛ یعنی علاوه بر گشت های نامحسوس همیشگی، گشت های مضاعفی در روزهای باقی مانده تابستان فعال شود.
    مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور همچنین خاطرنشان کرد که با 150 مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین هماهنگی های لازم، انجام و دستورات لازم ابلاغ شد تا آنان ساعات کار خود را افزایش دهند و کنترل های ایمنی خودروهای جاده ای را تشدید کنند.
    هدایتی گفت: بررسی ها نشان می دهد، تصادفات در نیمه دوم روز تشدید می شود که علت عمده آن افزایش عدم تمرکز، خستگی و خواب آلودگی است.
    این مقام مسئول سازمان راهداری، پیشنهاد داد تا حضور پلیس و نیروهای امدادی در نیمه دوم روز در سطح جاده ها بیشتر شود؛ یعنی پلیس بیشترین تمرکز کنترلی خود را در ساعات عصرگاهی انجام دهد و کار را مدیریت کند.
    نشست هماهنگی کمیته طرح های ترافیکی تابستان 95 با حضور پلیس راهور کشور و جمعی از نمایندگان دستگاه ها امروز چهارشنبه در شهرک آزمایش برگزار شد؛ ضمن اینکه مصوبات این نشست به سایر استان های کشور ابلاغ می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار