مدیران خودروعصر اعتبار

آخوندی:

بازآفرینی شهری و ارتقای سطح زندگی ازسیاست های وزارت راه و شهرسازی است

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی گفت: بازآفرینی شهری با هدف ارتقای سطح کیفی زندگی در شهرها یکی از سیاست های مهم این وزارتخانه به شمار می رود.

بازآفرینی شهری و ارتقای سطح زندگی ازسیاست های وزارت راه و شهرسازی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، عباس آخوندی روز شنبه در یازدهمین اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم در قزوین، افزود: ثروت های مادی، فرهنگی و اقتصادی ما در شهرها پنهان شده و از این رو راه استفاده مطلوب از این ثروت ها اجرای برنامه بازآفرینی شهری است.
    وی ادامه داد: در بازآفرینی شهری به دنبال ساخت بناهای جدید نیستیم بلکه با توجه به ویژگی های تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرهای خود، به دنبال احیای آنها هستیم.
    وی به رشد شهرنشینی در کشور اشاره و با بیان اینکه در 60 سال گذشته بیش از 9 برابر نسبت به گذشته شاهد توسعه شهرها بوده ایم، گفت: این موضوع کیفیت زندگی در شهرهای ایران را با مسائل و چالش هایی روبرو ساخته است.
    وزیر راه و شهرسازی، حاشیه نشینی و بدمسکنی را معضل بسیاری از شهرهای جهان دانست و یادآور شد: در حال حاضر 19 میلیون جمعیت شهرنشین کشور در وضعیت بدمسکنی روبرو بوده که این به معنای حاشینه نشینی و زندگی در بافت های فرسوده هستند.
    آخوندی اضافه کرد: مفهوم یکپارچگی حمل و نقل و عبور و مرور سبز موجب شده تا توسعه حمل و نقل ریلی در شهرهای بزرگ نیز در کنار سیاست بازآفرینی مورد توجه وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.
    وی، حمل و نقل ریلی را در آینده ای نزدیک به عنوان مهم ترین شکل حمل و نقل درون و برون شهری کشور دانست و گفت: این نوع شبکه حمل و نقل می تواند به عنوان کانون اصلی فعالیت های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز مطرح باشد.
    وزیر راه و شهرسازی، تغییر چهره ریلی کشور را در دستور کار جدی این وزارتخانه دانست و افزود: در این راستا امیدواریم بتوانیم بخش زیادی از مسافرانی که از آزادراه ها سفر می کنند را مجاب به استفاده از حمل و نقل ریلی کنیم.
    به گفته آخوندی، در همین ارتباط، امسال طرح دو خطه کردن راه آهن قزوین - تهران پایان می یابد.
    وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش این وزارتخانه در اتصال خطوط ریلی کشور به آسیا، گفت: در هفته جاری شاهد افتتاح خط ریلی ایران و افغانستان خواهیم بود.
    آخوندی، توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی را نیز از دیگر سیاست های وزارت راه و شهرسازی دانست و افزود: جاده ابریشم جدید، یک مسیر ریلی، هوایی و زمینی خواهد بود.
    وی، شرط بهره مندی از توانمندی های مادی برای دستیابی به رشد اقتصادی کشورها را استفاده از سرمایه ها و ارتباط های فرهنگی دانست و گفت: در این صورت سرمایه گذاری های ما از جمله در بخش راه ها، نتیجه بخش خواهد بود.
    وی با بیان اینکه شهرهای ایران با شهرهای کشورهای همسایه و منطقه قرابت های فرهنگی زیادی دارند، افزود: معتقدیم واژه ایران شهر به عنوان یک نماد فرهنگی و تمدنی به ما هویت بخشیده و می توان همه شهرهای خود را با عنوان ایران شهر تعریف کنیم.
    وی از قزوین به عنوان یکی از شهرهای تاریخی کشور که می توان نماد یک ایران شهر باشد یاد و اضافه کرد: امیدواریم برگزاری این اجلاس به میزبانی ایران، به معرفی هرچه بیشتر ظرفیت های کشور از جمله قزوین به خارجی ها بیانجامد.
    یازدهمین اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم با حضور میهمانان خارجی و داخلی روز شنبه در شبستان امام علی (ع) مسجد النبی قزوین آغاز به کار کرد.
    این اجلاس در قزوین با شعار 'کیفیت زندگی در شهر' به مدت 2 روز در قزوین برگزار می شود.
    150 خبرنگار از رسانه های داخلی و خارجی و بیش از 45 خبرنگار و عکاس استان قزوین رویدادهای مهم یازدهمین اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم را پوشش خبری می دهند.
    200 شهر از 167 کشور در مسیر جاده ابریشم قرار دارند و استان قزوین میزبان یازدهمین دوره این اجلاس است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی