مدیران خودروعصر اعتبار

توصیه‌هایی که در خرید ویلا باید مدنظر قرار داد

ملاک ارزانی برای خرید ویلا اشتباه است!

عصر ساختمان- عضو هیات‌مدیره انجمن انبوه‌سازان استان مازندران گفت: اینکه خریداران فقط به دنبال ارزانی یک ویلا هستند و برای آن به بنگاه‌ها مراجعه می‌کنند اشتباه است. آنها باید از کسانی ویلا خریداری کنند که به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند.

توصیه‌هایی که در خرید ویلا باید مدنظر قرار داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادنیوز، شهرام سلامت‌طلب در خصوص اثرات منفی که ساخت‌وسازهای غیرمجاز ویلای شمال کشور بر این بازار گذاشته است، به اقتصادنیوز گفت: متاسفانه اکنون در بسیاری از گروه‌های تلگرامی اطلاعیه‌هایی را مشاهده می‌کنیم که برای مثال ویلایی با قیمت کل 90 میلیون تومان با پرداخت 30 میلیون تومان نقد و مابقی به صورت اقساط فروخته می‌شود.

    او افزود: به طور کلی می‌توان گفت درصد زیادی از این تبلیغات جزو ویلاهایی هستند که به صورت خلاف ساخته شده‌اند، خارج از بافت محسوب می‌شوند و به آنها پایان‌کار تعلق نمی‌گیرد. بسیاری از این ویلاها آب و برق ندارند و حتی برخی از آنها که دارای آب و برق هستند، به صورت غیرمجاز لوله‌کشی آب و برق کرده و از مکان‌هایی که دارای آب و برق هستند، قرض می‌گیرند. بنابراین اکثر تبلیغاتی که بسیاری از افراد را به خود جذب می‌کنند در واقع دام هستند.

    عضو هیات‌مدیره انجمن انبوه‌سازان استان مازندران گفت: اکثر این ویلاها به دلیل خلافی که دارند با قیمت پایین و با شرایط راحت به فروش می‌رسند، چرا که اگر بخواهیم ویلا یا زمینی در شمال کشور را از راه قانونی خریداری کنیم، بسیار گران‌تر از این حرف‌هاست. برای مثال برای ساخت ویلایی 70متری، اگر استانداردها و مقررات ملی ساختمان رعایت شود، ساختمان از اسکلت‌بندی مناسبی برخوردار باشد و تمام اصول ساخت‌وساز در نظر گرفته شود باید 70 میلیون تومان هزینه کرد، علاوه بر هزینه‌های ساخت، قیمت زمین را نیز باید محاسبه کنیم.

    او افزود: برای ساخت یک ویلای 70متری به طور متوسط 300 مترمربع زمین لازم است، قیمت یک زمین 300متری که هر مترمربع از آن حداقل 500 هزار تومان است 150 میلیون تومان می‌شود که قیمت تمام‌شده ویلا را به 220 میلیون تومان می‌رساند، علاوه بر اینها سازنده مبلغی را به عنوان سود نیز در نظر می‌گیرد و در نهایت قیمت ویلا به 240 یا 250 میلیون تومان می‌رسد، اما چگونه سازنده‌ها این ویلا را 90 میلیون تومان می‌فروشند؟ اما ارزان بودن این ویلاها مطمئناً دلیل خاصی دارد، معمولاً سازندگان این ویلاها زمین غیرمجاز را متری 50 هزار تومان خریداری می‌کنند، انشعابات آب و برق نمی‌گیرند، ساختمان را با بلوک می‌سازند و به جای چاه از بشکه‌های 220 لیتری استفاده می‌کنند و خریدار هنگام خرید به ظاهر ویلا نگاه می‌کند و متوجه مشکلات اصلی آن نمی‌شود.

    سلامت‌طلب در ادامه بیان کرد: اما بعد از یک ماه سکونت در ویلا، خریدار مشاهده می‌کند که سازنده به جای چاه از بشکه 220 لیتری استفاده کرده که ظرفیت بیش از یک ماه استفاده را ندارد و بعد از یک ماه مشکل ایجاد می‌کند. حتی در برخی موارد مشاهده شده که در اثر تخلیه کامیون شن و ماسه در فاصله 10 یا 20 متری یک ویلا، دیوار آن تخریب شده است و این مشکلات برای همان ساختمان‌هایی به وجود می‌آید که با قیمت‌های بسیار ارزان به فروش می‌رسند.

    او در مورد نکاتی که خریداران ویلا باید رعایت کنند، گفت: اینکه خریداران فقط به دنبال ارزانی یک ویلا هستند و برای آن به بنگاه‌ها مراجعه می‌کنند اشتباه است. متاسفانه اکنون بنگاه‌ها به عنوان مرجع تشخیص قرار گرفته‌اند، در حالی که این موضوع کاملاً اشتباه است، به هر حال فروشنده عنوان می‌کند که در ساخت‌وساز ماهر هستم و این حرفه من است، اما کسی که خریدار است باید نقشه ساختمان را مطالبه کند.

    عضو هیات‌مدیره انجمن انبوه‌سازان استان مازندران بیان کرد: اکنون بسیاری از افراد حتی برای خریدن یک ماشین ارزان‌قیمت در رابطه با موتور، امکانات و... آن از چند نفر ماهر در این کار پرس‌وجو می‌کنند، اما متاسفانه برای خریدن ساختمان و ویلا که قیمت آن بسیار بالاتر از قیمت یک ماشین است، یک مهندس عمران مورد اعتماد را برای بررسی این بنا به همراه خود نمی‌برند. البته منظور از مهندس عمران شخصی است که در این حرفه بسیار ماهر باشد. در این میان باید فرهنگ‌سازی نیز صورت گیرد تا بر اساس نظرات کارشناسان، ویلای استاندارد خریداری شود، اما متاسفانه حتی در این مرحله باز هم افراد ترجیح می‌دهند ملک ارزان‌تر را خریداری کنند و در واقع بدین ترتیب سرمایه خود را فدا می‌کنند. بنابراین برای اینکه در این میان خریداران متحمل ضرر نشوند، باید سعی کنند از افرادی مسکن خریداری کنند که به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند و لازم به ذکر است که انبوه‌سازان و انجمن صنفی انبوه‌سازان مازندران با تعداد 500 عضو، به صورت حرفه‌ای و با رعایت مقررات ملی ساختمان بناهای خاص مسکونی، تجاری و... را احداث می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو