مدیران خودروعصر اعتبار

ایران توان رقابت با کشورهای مطرح ساخت و ساز را دارد

عصر ساختمان:رئیس بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: صنعت ساختمان در زمینه تولید مصالح ساختمانی و ساخت و ساز رشد زیادی داشته بطوریکه در این دو مورد توان رقابت با کشورهای مطرح دنیا را داریم.

ایران توان رقابت با کشورهای مطرح ساخت و ساز را دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عباس محتاج مشاور مقام معظم رهبری و رئیس بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران در اولین نمایشگاه دائمی صنعت ساختمان و تجهیزات خانگی گفت: صنعت ساختمان یکی از صنعت‌های بزرگ و پیشران کشور است و طبق شواهد حجم مالی این صنعت سالانه 100 هزار میلیارد تومان است که جدا از پروژه‌های عمرانی کشور می‌باشد.

    وی با بیان این که امروزه صنعت ساختمان در زمینه تولید مصالح ساختمانی و ساخت و ساز رشد زیادی داشته است، گفت: کشور ما در این دو مورد خوب عمل کرده به گونه‌ای که توان رقابت با کشورهای مطرح دنیا را دارد.

    محتاج اظهار داشت: بنیاد تعاون وموسسه مسکن‌سازان از مجموعه‌هایی هستند که می‌توانند به پیشرفت این صنعت کمک کنند و با فرصت‌های ایجاد شده موجب کیفیت بیشتر و هزینه کمتر محصولات برای مردم شوند.

    رئیس بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروهای مسلح همیشه در لجستیک یک قدم از بقیه جلوتر بوده‌اند و در صنعت ساختمان کشور به علت بزرگی همواره باید روش‌های سنتی کنار گذاشته شوند و به سمت روش‌های مدرن و صنعتی پیش روند.

    وی اضافه کرد: صنعت ساختمان از دو جنبه مالی و اشتغال بسیار مهم است بنابراین استفاده از تکنولوژی و دانش جدید در آن بسیار اهمیت دارد.

    محتاج با اشاره به اینکه بازار امروزه مصالح ساختمانی را که یک بازار بسیار بزرگ است سنتی دانست و افزود: یعنی فاصله بین تولیدکننده و مصرف‌کننده زیاد است و با وجود چند دست واسطه افزایش قیمت را سبب می‌شود.

    رئیس بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: برای رسیدن به استانداردها هم دانش کاملی را در اختیار نداریم.

    محتاج عنوان کرد: همایش امروز نشان می‌دهد که ظرفیت‌ها در بنیاد تعاون وجود دارد و می‌تواند به ارتقای صنعت ساخت و ساز کمک کند.

    وی با بیان اینکه چهار گروه می‌توانند نیازهای خود را از این بازار تأمین کنند، گفت: موسسه مسکن‌سازان، تعاونی‌ها، کارکنان ارتش و مردم این چهار گروه را تشکیل می‌دهند و برای ارتقای این امر به تبلیغات نیاز است.

    رئیس بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران به لزوم وجود بازار مجازی در این زمینه اشاره کرد و گفت: بازار امروز دنیا به سمت تجارت الکترونیک و مجازی پیش می‌رود که سهم آن هر سال افزایش می‌یابد لذا این مجموعه می‌بایست با ایجاد یک سایت بتواند به صورت غیرحضوری، ارتباطات، خرید و ... را تسهیل ببخشد.

    محتاج در پایان متذکر شد: فاصله بین تولیدکننده و مصرف‌کننده باید به حداقل برسد و امکانات این مجموعه در اختیار تولیدکننده واقعی قرار بگیرد تا به نحو احسن در اختیار مردم قرار بگیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار