مدیران خودروعصر اعتبار

معرفی بعضی از پرکاربرد ترین لوله های آبی+ لیست قیمت لوله‌های آب و فاضلاب

عصر ساختمان- یکی از مهم‌ترین نیازهای اولیه انسان آب تمیز است.

معرفی بعضی از پرکاربرد ترین لوله های آبی+ لیست قیمت لوله‌های آب و فاضلاب
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، رساندن آب تمیز به مرحله مصرف از دوران باستان توسط آب راه‌ها صورت می‌گرفت که امروزه لوله‌ها این کار را انجام می‌دهند، در شهر و تمام نقاط خانه‌ها لوله‌کشی شده است که این نشان‌دهنده اهمیت این با طول عمر بالا بسیار استفاده را راحت کرده است. لوله‌هایی که مناسب مصرف آب باشد به چند دسته تقسیم می‌شود:
    لوله‌های گالوانیزه
    لوله‌های گالوانیزه خود به دودسته تقسیم می‌شوند: لوله‌های فولادی گالوانیزه ولوله‌های آهنی گالوانیزه این دو نوع در بازار به لوله‌های آهنی سفید معروف‌اند و عموماً بین این دو فرقی گذاشته نمی‌شود، درصورتی‌که لوله‌های فولادی گالوانیزه در مقایسه با نوع آهنی آن سبک‌تر و براق‌تر هستند.
    لوله‌های چدنی
    جنس این لوله‌ها از چدن ریخته‌گری است و برحسب نوع کاربرد آن‌ها انواع و مقدار آلیاژ، شکل و طول لوله،نوع اتصالات آن‌ها باهم متفاوت هستندو اغلب در سیستم لوله‌کشی فاضلاب استفاده می‌شوند.
    لوله‌های پلاستیکی
    لوله‌های پنج لایه
    در تأسیسات لوله‌کشی ساختمان خوردگی و رسوب در لوله‌های فلزی خسارات و مشکلاتی را به وجود می‌آورد. برای حل این مشکل تاکنون تلاش‌های زیادی صورت گرفته است. استفاده از آلیاژهای مختلف با پوشش گوناگون از راه‌حل‌هایی است که تاکنون برای افزایش مقاومت فلز در برابر خوردگی به‌کاررفته است بی‌آنکه هیچ‌یک پاسخی قطعی به مشکل بدهند.
    یکی دیگر از راه‌هایی که برای پرهیز از مشکلات لوله‌های فلزی پیشنهادشده است استفاده از لوله‌های پلیمری است اما به‌کارگیری این لوله‌ها در عمل نشان داده که اگرچه جایگزینی فلز با پلاستیک مسئله خوردگی و پوسیدگی لوله را حل می‌کند اما مشکلات دیگری را باعث می‌شود که پیش از آن وجود نداشت ازجمله نفوذ اکسیژن، محدودیت در تحمل فشار یا دمای بالا، ضریب انبساط زیاد و...
    در این شرایط گروهی از دانشمندان به تلفیق فلز و پلیمر توجه کردند. به‌عنوان‌مثال سوپر پایپ نقطه اوج همین فنّاوری است. تلفیقی هوشمندانه که حاصل آن لوله‌ای است پنج لایه شامل یک لوله آلومینیومی، دولایه پلیمر و دولایه چسب مخصوص که مقاومت در برابر خوردگی، زنگ‌زدگی، رسوب و پوسیدگی را از لوله‌های پلیمری و توان تحمل حرارت مداوم، فشار بالا و نفوذناپذیری را از لوله‌های فلزی به ارث برده است.

    سوپر پایپ آخرین دستاورد فنّاوری است که برای تمام تأسیسات ساختمان قابل‌استفاده است و حتی در بدترین شرایط صدسال عمر می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو