مدیران خودروعصر اعتبار

الزام سازندگان ساختمان برای دریافت تاییدیه تاسیسات برق

عصر ساختمان- قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از سازندگان همه اماکن خواست به منظور جلوگیری از تاخیر در تامین برق واحدهای خود پیش از دریافت پروانه ساختمان، برای دریافت تاییدیه طرح های تاسیسات برق اقدام کنند.

الزام سازندگان ساختمان برای دریافت تاییدیه تاسیسات برق
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، «عبدالحمید ارسطو» این الزام را در راستای اجرای ماده 33 قانون نظام مهندسی ساختمان و مبحث 13 مقررات ملی ساختمان مرتبط با مهندسی برق دانست.
    وی با یادآوری مبادله تفاهم نامه شیوه نظارت بر طراحی و اجرای استاندارد برق همه اماکن که بین وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو و سازمان نظام مهندسی کشور اظهار داشت: این تفاهم نامه برای اجرا به شرکت های توزیع برق ابلاغ شده است.
    معاون هماهنگی و نظارت شرکت توزیع برق تهران بزرگ تاکید کرد: با ابلاغ این شیوه نامه از تابستان پارسال، فقط به ساختمان هایی که سیستم حفاظتی استاندارد را اجرا کرده باشند، انشعاب برق واگذار شده است.
    وی ازجمله الزامات این شیوه نامه را رعایت حریم شبکه برق در فرایند طراحی و ساخت و ساز، اجرای سیستم ارت مناسب در ساختمان، وجود سیم سوم در داخل ساختمان و همچنین همبندی سیستم ارت ساختمان با نول ورودی لوازم اندازه گیری، نصب vf 3 آسانسور برای جلوگیری از ضربه و آسیب به شبکه برق عنوان کرد.
    به گفته این مسئول، مشترکان و متقاضیان برق باید همچنین در زمان طراحی معماری ساختمان نسبت به نصب کلید RCCB در ساختمان ها برای حفاظت از جان ساکنان و تامین ایمنی در مقابل اتصالی های احتمالی اقدام کنند.
    معاون هماهنگی و نظارت شرکت توزیع برق تهران بزرگ متذکر شد: متقاضیان برق با قدرت بیش از 250 کیلووات مطابق با آیین نامه تکمیلی تعرفه های برق نیز ملزم به در نظر گرفتن فضایی برای پست برق در زمان طراحی معماری اند.
    وی بیان داشت: به دلیل توجه نکردن به این موضوع، سازندگان در زمان تامین برق به دلیل پیش بینی نکردن محلی برای تاسیسات برق ساختمان با تاخیر در تامین برق و مشکلاتی در بهره برداری از ملک خود مواجه می شوند.
    ارسطو با تاکید بر اهمیت این موضوع گفت: برای اجرای تفاهم نامه شیوه نظارت بر طراحی و اجرای استاندارد برق همه اماکن، مهندسان برق برای نظارت بر اجرای طرح تاسیسات برق ساختمان ها در راستای اهداف شیوه نامه از سوی سازمان نظام مهندسی استان، آموزش دیده و پروانه صلاحیت دریافت کرده اند.
    وی الزام سازندگان به دریافت تاییدیه طرح های تاسیسات برق از مناطق 22گانه برق تهران به منظور جلوگیری از تاخیر در تامین برق ملک خود، پیش از دریافت پروانه ساخت از شهرداری را یادآور شد و تصریح کرد: در این فرایند ناظران تاسیسات برق نیز از طریق سازمان نظام مهندسی استان به متقاضیان معرفی و در پایان کار برای اخذ انشعاب، فرم های تایید شده توسط ناظران برق و سازمان نظام مهندسی به مناطق بیست و دوگانه توزیع برق تهران بزرگ برای تامین انشعاب ارسال می شود.
    وی اعلام کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون به درخواست 15 هزار و 942 متقاضی توسط سازمان نظام مهندسی استان رسیدگی و توسط مناطق برق بیش از یکصدهزار انشعاب به شهروندان واگذار شده است.
    ارسطو از جمله ویژگی های اجرای این طرح را بهبود کیفیت ولتاژ، ایمنی ساکنان، افزایش طول عمر لوازم برقی، بهبود بهره وری و کاهش تلفات شبکه برق عنوان کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو