مدیران خودروعصر اعتبار

۲۵۰۰ طرح توسط دهیارهای استان قزوین اجرا شده است

عصر ساختمان- معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: بیش از ۲۵۰۰ طرح عمرانی در سه سال گذشته توسط دهیاری ها در استان قزوین عملیاتی شده است.

۲۵۰۰ طرح توسط دهیارهای استان قزوین اجرا شده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر ، منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در همایش دهیاران و شهرداران و شوراهای اسلامی شهر و روستا که با حضور وزیر کشور در سالن تربیت معلم برگزار شد اظهارداشت: قزوین با یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت که 73 درصد جمعیت آن شهری و 27 درصد روستایی است با 25 شهر و 19 بخش و 842 روستا جایگاه خاصی در کشور دارد.

    وی افزود: بیش از یک هزار و 841 نفر از منتخبان مردم در شوراهای شهری و روستایی عضویت دارند که 40 نفر آنها زن هستند و 92 درصد اعضا شورای شهری و 30 درصد روستایی تحصیلات دانشگاهی دارند و 533 روستا دارای دهیاری هستند که 33 نفر از دهیاران زن هستند.

    حبیبی تصریح کرد: سرانه فضای سبز در استان 7.47 صدم مترمربع است و با 28 هزار وسیله نقلیه شامل اتوبوس، مینی بوس، تاکسی، وانت بار سهم اتوبوسها در جابجایی 15 درصد و تاکسی 33 درصد است که در برنامه چشم انداز باید این میزان به 38 درصد برسد.

    معاون عمرانی استانداری قزوین بیان کرد: شهر قزوین دارای طرح جامع و اولین استانی است که اداره پروژه های خود را به سمت سرمایه گذاری مشارکتی با محور گردشگری هدایت کرده است.

    وی اضافه کرد: بیش از یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط شهرداری ها در استان در حال اجراست که 40 درصد از بودجه شهرداری ها بیشتر است.

    حبیبی گفت: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در استان جدی است و به جز دو شهر در سایر مناطق هیچ ساخت و ساز غیرمجازی صورت نگرفته است.

    وی اضافه کرد: توجه به مسائل زیست محیطی در استان هم جدی است و در این راستا 80 درصد زباله های تولیدی در شهرها در سایت 100 هکتاری محمدآباد جمع آوری و 12 درصد زباله شهر قزوین از مبدا تفکیک می شود.

    معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: تمام اعتبارات ارزش افزوده برای اجرای پروژه های عمرانی هزینه می شود و توجه به فرهنگ شهروندی در اولویت قرار دارد.

    حبیبی اظهارداشت: سند توسعه روستایی در حال تدوین است و مطالعه 20 روستای نمونه استان برای شناسایی ظرفیت ها آغاز شده است.

    وی از راه اندازی 23 بازارچه روستایی هم خبرداد و اظهارداشت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی 23 شرکت تعاونی در 19 بخش استان راه اندازی شده و پروژه های مختلفی عملیاتی شده است.

    معاون عمرانی استانداری قزوین اظهارداشت: 2500 طرح توسعه توسط دهیاری ها در مناطق روستایی استان اجرا شده و در سه سال گذشته سه هزار و 790 طرح با 3900 میلیارد تومان افتتاح شده و میزان برخورداری روستاها از گاز از 65 درصد به 80 درصد رسیده و 172 روستا نیز در دستور کار گازرسانی قرار دارد.

    وی یادآورشد: تا پایان سال آینده میزان یهره برداری روستاها از تسهیلات گاز به 90 درصد خواهد رسید.

    حبیبی گفت: ساخت 600 کلاس درس و تکمیل 19 هزار مسکن مهر که 40 درصد مجموع مسکن مهر استان است در زمره فعالیتهاست و در این راستا به میزان 12 سال گذشته کار شده است.

    وی تصریح کرد: بازنگری در مدیریت روستاها و اصلاح ناکارآمدی شبکه توزیع و جلوگیری از تداخل مسئولیت ها باید در دستور کار مسئولان ذیربط قرار گیرد تا بهره وری افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار