مدیران خودروعصر اعتبار

۲ پس‌لرزه دیگر گرگان را لرزاند

برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان

عصر ساختمان- معاون اداره کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: پس از وقوع زلزله ۳.۵ ریشتری در گرگان، ۲ زلزله دیگر در دقایق بعدی گرگان را لرزاند.

۲ پس‌لرزه دیگر گرگان را لرزاند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، حمید رضا منتظری اظهار کرد: این زلزله راس ساعت 7:57 و 8:21 دقیقه صبح پس از زلزله‎ای که راس ساعت 7:48 دقیقه به وقوع پیوست، روی داده است.

    وی خاطرنشان کرد: پس‎لرزه اول در عمق 9 کیلومتری و در طول جغرافیایی 54.528 و عرض جغرافیایی 36.792 و در مقیاس دو درجه ریشتر روی داده است.

    منتظری ادامه داد: پس‎لرزه دوم در عمق 10 کیلومتری، در طول جغرافیایی 54.520 و عرض جغرافیایی  36.756 و در مقیاس 2.7 درجه ریشتری به ثبت رسیده است.

    وی با اشاره به مرکزیت زلزله در شهر گرگان افزود: خوشبختانه به لطف الهی تاکنون این زمین‎لرزه‎ها به دلیل شدت نه چندان بالا، خسارتی را متوجه شهرستان گرگان و آق‎قلا وارد نکرده است.

    جانشین مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر اهمیت آمادگی در برابر حوادث طبیعی همچون زلزله اذعان کرد: این آمادگی همیشه مورد تاکید ماست اما برای حصول به آن نیازمند تلاش همه دستگاه‎های عملیاتی استان هستیم.

    منتظری تصریح کرد: برنامه‎ریزی آموزشی سالانه برای دستگاه‎های تخصصی و جوامع محلی تواما باید مورد تاکید قرار گیرد که البته این کار نیازمند حمایت کشور و مسئولان گلستانی است.

    *حضور استاندار در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان

    وی با اشاره به کم‎آگاهی به عنوان پاشنه آشیل مردم استان در حوادث افزود: همین موضوع موجب می‎شود تا در حوادثی همچون زلزله و سیل ندانیم، چگونه ایمنی خود را افزایش دهیم و خدای ناخواسته به دلیل این شرایط دچار حوادث جبران‎ناپذیر شویم.

    منتظری خاطرنشان کرد: دستیابی به جامعه ایمن تنها با گفتن و ارائه مطلب تحقق‎پذیر نیست، بلکه باید به این موضوع باور داشته باشیم و این کار نیز مستلزم تلاش همه دستگاه‎های استانی و به ویژه رسانه‎های تاثیرگذاری است که به مردم آگاهی می‎دهند.

    وی با اشاره به رویکرد آموزشی مدیریت بحران استان گلستان افزود: با وجود همه تنگناهای اعتباری تلاش کرد‎ه‎ایم از همه ظرفیت‎های رسانه‎ای استان بهره گرفته و حتی از فضای مجازی برای اطلاع‎رسانی و افزایش آگاهی مردم استان استفاده کنیم.

    معاون اداره کل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان در روز جاری افزود: این جلسه به منظور بررسی و ارزیابی سیل‎هایی است که اخیرا استان را دچار خسارت کرده است.

    منتظری ادامه داد: در این جلسه که استاندار گلستان نیز حضور دارد، علاوه بر گزارش اعضای درگیر در حادثه، آخرین وضعیت استان نیز در این حادثه طبیعی مورد بررسی قرار می‎گیرد.

    وی یادآور شد:  انتظار می‎رود در این جلسه نقاط قوت، مشکلات و ضعف‎های موجود در حادثه سیل اخیر مورد بررسی قرار گرفته و دستگاه‎های موثر و فعال در حوادث اخیر نیز ارائه گزارش کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار