مدیران خودروعصر اعتبار

زمین گورستان پایتخت خریداری شد

زیر ساخت ها تا یک سال آینده فراهم می شود

عصر ساختمان- حافظی گفت: زیر ساخت های زمین ۴۰۰ هکتاری خریداری شده برای احداث گورستان در پایتخت، فراهم می شود.

زمین گورستان پایتخت خریداری شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موضوع خریداری 400 هکتار زمین برای گورستان های پایتخت، اظهار داشت: این زمین متعلق به آستان حرم حضرت امام خمینی (ره) است که طی یک سال و نیم آینده زیر ساخت های آن برای دفن اموات فراهم می شود.

    وی با بیان اینکه ظرفیت مجموعه بهشت زهرا طی یک سال و نیم آینده به صورت کامل تکمیل می شود، افزود: به همین دلیل مدیریت شهری برای حل این موضوع، فضای دیگری را جایگزین مجموعه بهشت زهرا کرده است.

    رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبات شورای شهر تهران در خصوص مطالعات شهرداری تهران برای احداث بهشت زهرای جدید در غرب، شرق و شمال شهر، تصریح کرد: به دلیل محدودیت هایی که در شرق و غرب تهران برای احداث گورستان داشتیم، نهایتا مدیریت شهری در جنوب شهر، مکانی که حدودا چند کیلومتر پایین تر از مجموعه بهشت زهرای فعلی است را برای گورستان های جدید پایتخت خریداری کرد.

    حافظی با بیان اینکه زمین خریداری شده متعلق به آستان حرم حضرت امام خمینی (ره) است، گفت: در خصوص این زمین مذاکراتی با تولیت آستان و مجموعه حقوقی حرم امام خمینی (ره) انجام شده و تفاهم نامه ای کلی هم با تولیت آستان انجام شده تا زمین های که قابلیت توسعه دارد در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد.

    وی با تاکید بر اینکه مبلغ بخشی از زمین های خریداری شده به صورت نقدی پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: بخشی دیگری هم به صورت اقساطی و تهاتر پرداخت می شود.

    رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مزیت های این زمین، افزود: زمین خریداری شده در نزدیکی مجموعه بهشت زهرا (س) واقع شده، به همین دلیل نیاز نیست که زیر ساخت هایی مانند غسال خانه و فضای اداری مجدد برای این گورستان فراهم شود، چرا که فضای موجود نیازهای مجموعه را پوشش می دهد.

    حافظی با بیان اینکه به محض تحویل زمین، شهرداری تهران آماده سازی قبور را در دستور کار خود قرار خواهد داد، تاکید کرد: طی یک سال و نیم آینده شهرداری تهران زیر ساخت های لازم را جهت استفاده از قبور جدید فراهم می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار