مدیران خودروعصر اعتبار

سبک انتقالی: به زیبایی دیروز، به‌ تازگی امروز

عصر ساختمان: اگر خواهان دکوراسیونی هستید که نه زیاد سرد، نه زیاد رسمی و نه زیاد شلوغ و پلوغ باشد، اگر می‌خواهید راحتی و گرمای طراحی سنتی را در کنار خطوط تمیز و شسته و رفته و رنگ‌های متواضع سبک معاصر داشته باشید که در نهایت فضاهایی ساده و مطبوع و هماهنگ را برای‌تان به ارمغان آورند، پیشنهاد می‌کنم سبک انتقالی را تجربه کنید.

سبک انتقالی: به زیبایی دیروز، به‌ تازگی امروز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مجله منزل، سبکی که در میانه مسیر دیروز و امروز جای دارد

به جرأت می‌توانم بگویم حداقل نیمی از تصاویر دکوراسیونی که می‌بینید در حوزه این سبک جای دارند. جذابیت سبک انتقالی از آنجا ناشی می‌شود که بهترین‌های هر دو دنیا را در خود دارد. این سبک نه شما را از آنچه به آن خو گرفته اید دور می‌کند و نه دست‌تان را برای تازه و نو کردن می‌بندد و همین استعداد نو شدن و هماهنگی با آخرین مدهای روز، باعث می‌شود دکوراسیون منزل‌تان همیشه جوان بماند.

سایه‌های مختلف از یک رنگ

سبک انتقالی احتمالا برای کسانی که عاشق رنگ هستند، مناسب نیست. رنگ‌های خنثای گرم مثل کرم، خاکستری مایل به قهوه‌ای، برنزه، خاکی، خاکستری با حضور گاه به گاه قهوه‌ای‌شکلاتی یا اسپرسو، زمینه رنگی اصلی این سبک را تشکیل می‌دهند. اگر قرار است طرح و نقشی در این سبک استفاده شود باید محو باشد. گل‌گلی‌های گیرا و چاپ‌های رنگی را فراموش کنید. در صورتی که می‌خواهید حتما اندکی رنگ در دکوراسیون خود داشته باشید، می‌توانید آن را در نقاط برجسته‌ای مثل تابلو، آباژور یا یک جفت از کوسن‌های تان به کار گیرید.

مبلمان در سبک انتقالی

مبلمان انتقالی دارای فرم‌های راست‌گوشه و تمیز است. منحنی‌های آرام و خطوط سخت در این نوع مبلمان مکمل یکدیگر بوده و به فضا انرژی می‌بخشند. مجبور نیستید سبک‌های قدیمی مبلمان را کنار بگذارید اما از نمونه‌های به روز شده مانند مبل‌های پشت بلند استفاده کنید. اندازه این نوع مبلمان معمولا بزرگ است تا دعوت‌کننده باشند و نشیمن‌شان تشک‌دار و راحت است.

برجستگی‌های مینیمال

در این سبک اکسسوری‌ها را هوشمندانه انتخاب کنید و بدانید نیازی نیست برای اثرگذاری، انبوهی از آنها را داشته باشید. اجتناب از زوائد و تزیینات اضافی در این سبک بسیار مهم است. همان‌طور که در مبلمان انتقالی می‌بینیم، در برجستگی‌ها و اکسسوری‌ها نیز تزیینات جایی ندارند و فرم خالص دیده می‌شود. نقاشی‌ها و آثار هنری باید به‌سادگی قاب شوند و وسایل نورپردازی باید خطوط تمیز و پرقدرت داشته باشند.

پرده‌ها در سبک انتقالی

پرده‌های مواج و والان‌دار با تزیینات زیاد در فضای انتقالی اغراق می‌کنند و از طرف دیگر برهنه رها کردن پنجره‌ها، فضا را سرد و بی‌روح می‌کند. در دکوراسیون به سبک انتقالی پنجره‌ها را ظریفانه اما ساده بپوشانید؛ پنل‌های ساده، پشت پرده‌ای‌های بامبو، شیدهای رومی خنثی.

کفپوش خنثی

در دکوراسیون به سبک انتقالی، کفپوش به عنوان زمینه‌ای برای بقیه اجزا عمل می‌کند. در این سبک جنس کفپوش مهم نیست، بلکه رنگ آن حائز اهمیت است. تا وقتی به رنگ‌های آرام و محدود متعهد بمانید، می‌توانید چوب، سنگ، کاشی و سرامیک، موکت یا هر کفپوش خنثای دیگری را برگزینید؛ حتی با پایبندی به این تعهد می‌توانید از چندین کفپوش در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید.

آشپزخانه با خطوط صاف و مستقیم

آشپزخانه‌های سبک انتقالی نیز مانند دیگر فضاها دستی در گذشته و اکنون دارند. ممکن است ترکیب سطوح سنتی مانند چوب و سنگ با استیل‌های براق امروزی را در این فضا ببینید یا کابینت‌های چوبی کارشده را با دستگیره‌های مینیمال مشاهده کنید. در این سبک آشپزخانه حتی ممکن است شلف‌های باز دیده شود. آنچه در این آشپزخانه‌ها به آن برنمی‌خوریم، محصولات چوبی با تزیینات زیاد، کاشی‌های نقاشی شده یا جزییات دیگری است که با دنیای معاصر همخوانی ندارند.

آرامش و وقار

بالاتر از همه این ویژگی‌ها، یک فضای انتقالی باید حس آرامش و آسایش داشته باشد؛ فضایی محکم و ایستا بدون اینکه گستاخ باشد و آرام بدون اینکه زیادی ساکت باشد. اگر حس می‌کنید چیزی در این دکوراسیون ناسازگار است، آن را هماهنگ کنید تا یک کل واحد داشته باشید.

رگه‌هایی از بافت

درست است که در دکوراسیون انتقالی نمی‌توانید روی رنگ‌ها حساب کنید اما نگران نباشید، بافت‌ها این کمبود را جبران می‌کنند. پارچه‌هایی با بافت درشت، الیاف طبیعی و ترکیبی از پرداخت‌های براق و مات، فضای شما را لایه‌بندی و برجسته می‌کنند. چرم، سیزال، کرباس، کاموا و جنس‌هایی از این قبیل برای دکوراسیون انتقالی مناسب هستند. فقط حواس‌تان باشد زیاده‌روی نکنید؛ زیرا ممکن است ظرافت این سبک را که جانمایه آن است از دست دهید.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو