مدیران خودروعصر اعتبار

فرماندار دورود

ارائه آمار دقیق سرشماری پایه و اساس برنامه ریزی کشور است

عصر ساختمان- فرماندار دورود گفت: ارائه آمار دقیق در سرشماری نفوس و مسکن، پایه و اساس برنامه ریزی و توسعه همه جانبه و متوازن کشور است.

ارائه آمار دقیق سرشماری پایه و اساس برنامه ریزی کشور است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»به نقل از ایرنا،ماشاءاله نعمتی عصر یکشنبه در همایش سرشماری سال95 که باحضور دهیاران و شوراهای روستاها و مسئولین روابط عمومی دستگاه ها در دورود بر گزار شد گفت: قرار گرفتن هر کشوری در مسیر توسعه مستلزم این است که هر چند سال یک بار پایش جمعیتی در زمینه های اقتصادی،تولیدی با ارئه اطلاعات و آمار دقیق در آن کشور صورت گیرد.
    وی افزود: برخی خانواده ها به علت عدم آگاهی لازم و واهمه از قطع یارانه و یا افزایش مالیات پاسخ صحیح و دقیقی از اطلاعات فردی خود و خانواده ارائه نمی دهند که این خود آفت است و باید با کار فرهنگی و اطلاع رسانی وسیع در این خصوص مردم را به ارائه آمار دقیق تشویق نمود.
    وی بیان داشت: اگر دوستدار استان و شهرستان دورود هستیم دست به دست هم بدهیم تا سرشماری سال 95 بصورت دقیق و صحیح انجام پذیرد.
    وی تصریح کرد:مرحله اول سرشماری سال 95 از سوم تا بیست و چهارم مهر ماه است که در این مرحله برای اولین بار سرشماری به صورت اینترنتی بوده و خانواده هایی که مایل باشند می توانند از طریق سامانه sarshomari95.ir در سرشماری شرکت کرده و با ارائه کد رهگیری به مأمور آمارگیر در افزایش سرعت، دقت و کاهش وقت و هزینه های سرشماری اقدام کنند.
    فرماندار دورود با بیان اینکه برخی تصمیمات در کشور بر اساس شاخص جمعیتی صورت می گیرد افزود: آمار جمعیت واقعی در شهرستان دورود در بحث جذب اعتبارات و همچنین استقلال شهرستان در اشتراکاتی که با برخی شهرستانها داریم موثر خواهد بود.
    نعمتی با بیان اینکه نقش شوراها و دهیاران در اطلاع رسانی دقیق و آگاهی بخشی مردم حائز اهمیت است افزود: اثرات آمار نفوس و مسکن در عمران وآبادانی روستاها و در توزیع امکانات رفاهی و خدماتی بسیار قابل توجه است و دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی می توانند در انجام هر چه بهتر این مسئولیت خطیر اثرگذار باشند.
    در این همایش مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری لرستان نیز گفت:سرشماری عمومی نفوس و مسکن مهمترین،کاملترین و موثرترین روش گردآوری آمار و اطلاعات کشوری است.
    سیدحسین نورالدینی افزود: آمار دقیق در سرشماری مبنای برنامه ریزی و تصمیم گیری برای مدیران ارشد استان است که ارائه آمار غلط و نادرست این مهم را با مشکل مواجه خواهد کرد.
    وی با اشاره به مزایای سرشماری اینترنتی مزایای اظهار داشت: در این روش فرد با صبر و حوصله بیشتری به سوالات پاسخ خواهد داد و همچنین با توجه به سال اقتصاد مقاومتی صرفه جویی بیشتری بدنبال خواهد داشت که از آحاد مردم درخواست می شود برای ثبت اطلاعات خود به سایت سرشماری مراجعه نمایند.
    وی گفت: از دهیاران و شورای روستایی انتظار می رود که در اطلاع رسانی ثبت نام اینترنتی سرشماری اقدامات لازم را انجام دهند.
    به گزارش ایرنا، شهرستان دورود با دو هزار و 719 کیلومتر مربع مساحت و حدود 162 هزار و سیصد نفر جمعیت (بر اساس سرشماری سال 90) در شرق استان لرستان واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار