مدیران خودروعصر اعتبار

۳۳ هزار هکتار بافت تاریخی شناسایی شد

عصر ساختمان- محمد سعید ایزدی، وسعت بافت های میانی در کشور را هشتاد هزار هکتار اعلام کرد وافزود : تا کنون ۴۴ هزار هکتار سکونتگاه ههای غیررسمی شناسایی شده است.

۳۳ هزار هکتار بافت تاریخی شناسایی شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از نسیم آنلاین،معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های طرح بازآفرینی در دولت یازدهم ایجاد اشتغال و ارتقای سطح کیفی زندگی‌ است، اظهار داشت: پهنه‌های مختلف شهرهای کشور به چهار گونه هسته اصلی شکل دهنده شهرها یا همان بافت‌های تاریخی؛ سکونتگاه‌های غیررسمی یا همان حاشیه‌نشینی؛ بافت‌های میانی یا محلات هدف بازآفرینی شهری؛ هسته‌های روستایی که در دل شهرها بلعیده شده اند تقسیم بندی شده‌اند.

    محمد سعید ایزدی، با تأکید بر شبکه‌سازی و مشارکت نقش‌آفرینان "در سالن مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی ( ره ) شهر نهاوند اظهار داشت: نهاوند با قدمت و پیشینه خود نمونه بی بدیل یک ایران شهر است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مسایل پهنه‌های مختلف شهرهای کشور را می توان در چهار گونه تقسیم بندی کرد گفت :هسته اصلی شکل دهنده شهرها یا همان بافت های تاریخی؛ سکونتگاه های غیررسمی یا همان حاشیه نشینی؛ بافت‌های میانی یا محلات هدف بازآفرینی شهری؛ هسته های روستایی که در دل شهرها بلعیده شده اند.

    وی، با ذکر این که این چهار محدوده تقسیم بندی شده به عنوان محدوده های هدف برنامه های بهسازی و نوسازی شهری شناخته می شوند ، آسیب پذیری و عدم ایمنی کافی، به دلیل پایین بودن کیفیت ساخت و ساز را مشکل عمده و اصلی این محدوده ها عنوان و به تفصیل در مورد تک تک این محدوده ها و مسایل و مشکلاتشان توضیحاتی بیان کرد.

    معاون وزیر راه و شهر سازی وسعت بافت های میانی در کشور را هشتاد هزار هکتار اعلام کرد و در ادامه افزود : تا کنون بیش از سی و سه هزار هکتار بافت تاریخی و چهل و چهار هزار هکتار سکونتگاه ههای غیررسمی شناسایی شده است.

    مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری  با بیان اینکه یکی از اولویت‌های طرح بازآفرینی در دولت یازدهم ایجاد اشتغال و ارتقای سطح کیفی زندگی‌ است، ادامه داد: اگر اشتغال مولد در این مناطق برای ساکنان ایجاد شود ارتقای وضعیت زندگی نیز خود به خود ایجاد می‌شود زیرا اگر مردم دارای درآمد پایدار باشند در طرح بازآفرینی شهری هم مداخله مثبت خواهند داشت.

    وی، با اشاره به قدمت هفت هزار ساله نهاوند، گفت: نهاوند را می‌توان جزو یکی از شهرهای کهن و با قدمت تاریخی در کشور به شمار آورد که نیازمند توسعه متوازن در همه زمینه‌هاست.

    مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران افزود: همپوشانی بافت تاریخی و فرسوده در این کهن‌شهر باید هر چه زودتر توسط کارشناسان تعیین تکلیف شود که بتوانیم برای بهسازی و نوسازی بافت های هدف و حفظ بافت تاریخی برنامه‌ریزی کنیم.

    معاون وزیر راه و شهر سازی از محله پای قلعه در شهر نهاوند بعنوان پایلوت بازآفرینی محله نام برد و اظهار داشت : با محوریت شهرداری فرایند بهسازی ونوسازی و توانمند سازی ساکنین پای قلعه شهر نهاوند در اینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

    ایزدی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید به دنبال بازآفرینی در این مناطق با هدف ارتقای سطح کیفی زندگی‌ است که همه دستگاه‌های متولی باید در این موضوع مهم بسیج شوند و هر کدام به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار