مدیران خودروعصر اعتبار

رییس کمیسیون معماری وشهرسازی شورای اسلامی شهر تهران:

ساخت و سازهای محدوده دریاچه خلیج فارس اشتباهی تاریخی است

جای خالی دیده‌بان‌های شهری

عصر ساختمان:محمد سالاری با تاکید بر این که یکی از اشتباهات تاریخی افرادی که طرح تفصیلی منطقه ۲۲ را تدوین کرده‌اند ساخت و سازهای پیرامون دریاچه شهدای خلیج فارس است، گفت: دلیل این نوع تخلفات در ساخت وسازهای شهری، نبود دیده‌بان‌های شهری است.

ساخت و سازهای محدوده دریاچه خلیج فارس اشتباهی تاریخی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از افکار خبر، محمد سالاری رییس کمیسیون معماری وشهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ساخت و سازهای منطقه 22 پایتخت عنوان کرد: ساختمان هایی که در این منطقه ساخته شده است اکثرا اراضی بزرگ مقیاسس بوده اند که تعاونی مسکن ادارات، سازمان ها، دانشگاه ها و وزارتخانه ها به ساخت آن اقدام کرده اند. به موجب قانون این تعاونی ها باید 70 درصد این  زمین ها را برای تامین سرانه به شهرداری ها ارائه داده و تنها 30 درصد بارگزاری ایجاد کنند.

    وی با ابراز تاسف نسبت به این که بسیاری از این تعاونی ها نسبت به اجرای تعهدات خود اقدام نکرده اند، ادامه داد: همچنین به پرداخت عوارض به عنوان یکی دیگر از تعهدات خود نیز اقدام نکرده اند.بر این اساس اگر برخی از ساختمان های این منطقه فاقد پایان کار است تصور نمی کنم شهرداری تهران در ارائه ندادن پایان کار قصوری داشته باشد.

    رییس کمیسیون معماری وشهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکلات موجود در منطقه 22 گفت: برخی از مشکلات موجود در این منطقه به انجام ندادن تعهدات از سوی تعاونی ها و بخشی دیگر به شهرداری و سایر سازمان ها و دستگاه های ذی ربط در مقطع شهری مرتبط است.

    سالاری با اشاره به لزوم تحقق مدیریت یکپارچه شهری اظهار کرد: یکی از دلایل ایجاد چنین وضعیتی در منطقه 22 نبود مدیریت یکپارچه شهری است، این منطقه هنوز اداره آموزش و پرورش مستقل ندارد و سرمایه گذاران به ایجاد فضاهای آموزشی اقدام نمی کنند زیرا در شهر تهران برای این افراد صرفه اقتصادی ندارد.

    این عضو شورای شهر با بیان این که ادارات برق و آب به تعهدات خود در مورد منطقه 22 عمل نمی کنند، دلیل این امر را ساکن نشدن جمعیت انبوه در این منطقه دانست و اظهار کرد: نبود جمعیت انبوه هنوز فشارهای اجتماعی را ایجاد نکرده است.اما شورای اسلامی شهر تهران به پیگیری این موضوع می پردازد.

    وی با اشاره به این که ساخت و سازهای منطقه 22 یا بر اساس طرح تفصیلی است یا خیر، عنوان کرد: در صورتی که این ساخت و سازها بر اساس طرح تفصیلی بوده است باید افرادی که این طرح را تدوین کرده اند پاسخگو باشند. شورای شهر تهران متناسب با ممنوعیتی که شورای عالی معماری و شهرسازی در این منطقه ایجاد کرده عنوان کرده است که نباید دیگر در این منطقه بلند مرتبه سازی صورت گیرد.

    رییس کمیسیون معماری وشهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که دلیل این نوع تخلفات در ساخت وسازهای شهری نبود دیده بان های شهری است، گفت: ساخت وسازها در منطقه 22 انجام شده و حتی اگر ممنوعیتی از این به بعد اعمال شود این منطقه از دست رفته است و دیگر به حال آن تفاوتی ندارد.

    سالاری با تاکید بر این که باید طرح های موضعی و موضوعی و نیز طرح های امکان سنجی باید در فرآیندبررسی، مطالعه و طراحی در معرض دید شورا و دیده بان های شهری قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اما در کشور ما معمولا پس از اجرا عنوان می کنیم که یک طرح باید اجرا می شد یا خیر.

    وی با تاکید بر این که یکی از اشتباهات تاریخی افرادی که طرح تفصیلی منطقه 22 را تدوین کرده اند ساخت و سازهای پیرامون دریاچه شهدای خلیج فارس است، اذعان کرد: این در حالی است که برای ساخت این دریاچه که با هدف تلطیف هوا ساخته شده است هزینه زیادی صورت گرفته است. اما اکنون پیرامون آن بسته شده و هوا رد و بدل نمی شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار