مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر پروژه شهر هنر اصفهان:

شهر هنر هزار هکتار زمین می خواهد

عصر ساختمان- مدیر پروژه شهر هنر گفت: پروژه شهر هنر کاملاً اجرایی و شدنی خواهد بود البته دولت مردان و نخبگان باید حمایت کنند و ما می توانیم با یک کار گروه این شهر را تأسیس کنیم.

شهر هنر هزار هکتار زمین می خواهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، پس از سه سال کار بر روی ایده شهر هنر در چهار دانشگاه اصفهان، هنر، صنعتی اصفهان و  جامع علمی و کاربردی،  سه سند برای آن طراحی شد  که طی آن باید رشد صنعت در اصفهان متوقف شده و سرمایه گذاری ها  در حوزه هنر و خلاقیت متمرکز شود . با معرفی سید مهدی سیدین نیا برای مدیریت پروژه "شهر هنر اصفهان " از سند چشم انداز آن رونمایی شد، حال این ایده می‌خواهد اصفهان را از یک شهر صنعتی به گذشته هنری خود بازگرداند.

    سید مهدی سیدین نیا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: همانطور که در چشم انداز پروژه شهر هنر بیان شد این طرح قصد دارد در حوزه تمدن و پیشرفت نقش آفرینی کند البته این نقش ایفا نمی‌شود، مگر اینکه نخبگان، اندیشمندان، صاحبان خرد و فکر و هنرمندانی که این ویژگی‌ها را دارا هستند با ما همکاری کنند یعنی یک مجموعه ای از نخبگان جمع خواهند شد و شهر هنر را ایجاد خواهند کرد.

    مدیر پروژه شهر هنر با اشاره به مطالعاتی که در خصوص این مجموعه انجام شده است، گفت: در سال‌های گذشته مطالعات این پروژه انجام شد، مدیر مطالعات پروژه نعمت الله اکبری بود که همراه با 30 نفر از استادان دانشگاه که در این حوزه کار کرده‌اند توانستند ایده‌ها را تبدیل به طرح کنند و در حوزه نظریه و امکان سنجی از این طرح در حوزه هنری رونمایی شد.

    وی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم نزدیک به هزار هکتار زمین برای این پروژه مورد استفاده قرار گیرد و با یک سرمایه گذاری چند هزار میلیاردی بتوانیم برای افق 1404 و چشم انداز 20 ساله جامعه اسلامی از تمام فازهایی که در طرح دیده شده، رونمایی کنیم.

    سیدین نیا با اشاره به طرحی که از آن رونمایی شده است، گفت: این طرح دارای دو رویکرد "برنامه‌ای و رویدادها" و "شهر تولیدی" است؛ شهری که بتواند اندیشه‌ها را به اثر هنری تبدیل کند این اتفاق شاخص‌های مهمی را به دنبال دارد یکی تأثیر بر روی صادرات غیر نفتی و ایجاد حدود سی هزار نفر شغل و در حوزه گردشگری بیست میلیون توریست را به خود جذب خواهد کرد.

    مدیر پروژه شهر هنر افزود: این شهر می‌تواند در حوزه نشر اندیشه نقش آفرینی ‌کند چرا که اصفهان در طول تاریخ سابقه نظریه پردازی را دارد همانطور که ابوعلی سیناها، شیخ بهایی‌ها در آن شروع به نظریه پردازی کرده‌اند و این پروژه  کاملاً اجرایی، عملی و شدنی خواهد بود البته دولت مردان و نخبگان باید حمایت  کنند و ما می توانیم  با یک کار گروه این شهر را تأسیس کنیم.

    وی با بیان اینکه این شهر می‌تواند حالت بیمارگونه اصفهان را از بین ببرد، گفت: یکی از هدف‌هایی که این پروژه در پیش دارد این است که یک رویکرد جدید برای ظرفیت بالقوه هنر و فرهنگ در اصفهان باشد چرا که در حال حاضر فقط بخشی از آن ارایه می‌شود. آینده جهان نیز حدالامکان به سوی هنر و فرهنگ حرکت خواهد کرد و شهر هنر تأثیر خود را خواهد گذاشت نه در بعد سخت افزار بلکه بیشتر در بعد نرم افزاری مثمر خواهد بود.

    سیدین نیا افزود: مذاکراتی را در بخش زمین داشته‌ایم و 70 درصد کار پیش رفته است و به محض تملک زمین وارد طراحی خواهیم شد و هر دو سال یک فاز از این پروژه را افتتاح خواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار