مدیران خودروعصر اعتبار

بهادری:‌

پروژه‌های عمرانی در راستای اقتصاد مقاومتی باید اولویت‌بندی شوند

عصر ساختمان- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس بر اولویت‌بندی پروژه‌ها در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت:‌صرفا با تزریق پول نمی‌توان کار خاصی برای پروژه‌ها انجام داد.

پروژه‌های عمرانی در راستای اقتصاد مقاومتی باید اولویت‌بندی شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»به نقل از ایسنا، هادی بهادری با اشاره به روند اجرای پروژه‌های عمرانی کشور با توجه به سیاست‌های اقتصادی مقاومتی گفت:‌کارهای عمرانی به طور مستقیم با مباحث مالی مرتبط هستند و باید عملا به دنبال روش‌های تامین مالی بود و از طرف دیگر باید مدیریت مناسب منابع مالی داشت.

    وی افزود: البته در مباحث مالی روش‌های متعددی را تجربه می‌کنیم، در قدیم بیشتر از روش سه عامل کار فرما، مشاور و پیمانکار استفاده می‌شد اما امروز روش‌های جدیدی مانند فاینانس و ... مطرح است و طبیعی به نظر می‌رسد که دنیا در مسیر حرکت خود به این تجربه رسیده که صرفا با تزریق مستقیم پول به پروژه‌ها نمی‌شود کار خاصی انجام داد.

    این عضو فراکسیون امید مجلس همچنین اظهار کرد:‌ روش‌هایی مانند تهاتر یا فروش اوراق بهادار از جمله تدابیری است که در چند سال اخیر به آنها توجه شده که به نوعی می‌تواند تفسیری از اقتصاد مقاومتی باشد.

    نماینده مردم ارومیه درمجلس بیان کرد:‌ در رابطه با مباحث مدیریتی یکی از موضوعات این است که چگونه منابعی را که در شرایط سخت اقتصادی به دست آورده‌ایم چه از طریق مالیات، فروش و صادرات کالاهای غیر نفتی و ... مدیریت کنیم البته در این خصوص با مشکل بسیاری مواجه هستیم و علی رغم این که کشور فقیری نیستیم نتوانستیم منابع مالی را به موقع و به جا مصرف کنیم.

    بهادری با تاکید بر این که باید در اجرای پروژه‌ها اولویت بندی انجام شود، یاد آور شد: پروژه‌های زیادی به لحاظ تعداد در کشور وجود دارند که همزمان آغاز شده اند این مساله عمدتا به نظام اولویت بندی و مدیریت مالی بر می‌گردد و بخش دیگر مساله نیز به تعطیل شدن سازمان برنامه و بودجه که در مقطعی انجام شد، ارتباط دارد که پروژه‌ها بدون اولویت و با فشارهای منطقه‌ای و سیاسی پشت سر هم کلنگ زنی شدند و امروز طرح‌ها و پروژه‌های بسیاری در سطح کشور وجود دارد.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد:‌ در حال حاضر فقط 400 هزار میلیارد تومان اعتبار و پول نیاز است تا پروژه‌های راه و شهرسازی که شروع شده تمام شود.

    وی با بیان این که باید جهت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پروژه‌ها را اولویت بندی کرد، گفت: دولت در ابتدای کار خود تدبیر خوبی که انجام داد این بود که پروژه‌های بالای 80 درصد پیشرفت کار در اولویت قرار گرفتند و موجب شد بسیاری از این پروژه‌ها خاتمه یابد و بر مدار بهره برداری برسد، البته تا رسیدن به مرحله ایده آل فاصله وجود دارد.

    نماینده مردم ارومیه در مجلس در پایان همچنین بر لزوم توجه به مساله آمایش سرزمین تاکید کرد و افزود:‌ انتظار می‌رود که آمایش عمومی با توجه به سیاست‌های عدالت اقتصادی و اجتماعی و بر مبنای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو