مدیران خودروعصر اعتبار

۲۱۸ هکتار از اراضی حاشیه شهر زاهدان سنددار می شوند

عصر ساختمان- رییس شورای اسلامی شهر زاهدان گفت : موضوع سند دار شدن ۲۱۸ هکتار از اراضی فاقد سند حاشیه شهر زاهدان با موافقت و همکاری دستگاه های ذیربط در دستور کار است.

۲۱۸ هکتار از اراضی حاشیه شهر زاهدان سنددار می شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»به نقل از مهر، مشتاق احمد ریگی گفت: با توجه به اینکه شهر زاهدان بعنوان پایلوت حاشیه نشینی کشور انتخاب شده و با توجه به قول های بسیار خوبی که استاندار داده است برنامه های مختلفی برای حاشیه شهر زاهدان تدارک دیده شده است که امیدواریم با تزریق به موقع بودجه بخشی از آن ها اجرایی شود.

    وی افزود: در همین راستا موضوع سند دار کردن 218 هکتاراز اراضی فاقد سندحاشیه شهر زاهدان با پیگیری های فرمانداری، شهرداری، دادستانی، اداره کل ثبت اسناد و املاک و شورای اسلامی شهر زاهدان طی تفاهم نامه ای در حال پیگیری است.

    رییس شورای اسلامی شهر زاهدان ضمن تشکر از پیگیری های فرماندار، شهردار و دادستان زاهدان افزود: با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان و همچنین  اعضای شورای شهر توافق های لازم در این خصوص صورت پذیرفته است که انشاالله به زودی حدود 218 هکتاراز اراضی فاقد سند حاشیه شهر زاهدان سند دار می شوند.

    ریگی افزود این اتفاق طی تفاهم نامه ای که چندی پیش بین شهرداری زاهدان و اداره کل ثبت اسناد و املاک منعقد شد و به منظور حل مشکلات و معضلات مربوط به مشاعی بودن اراضی واقع در پلاک 2830 که بالغ بر 218 هکتار می‌باشد صورت می پذیرد.

    وی گفت: بر اساس این تفاهم نامه، مالکین و متصرفین پلاک موصوف که به عنوان اصلی‌ترین پلاک حاشیه شهر زاهدان محسوب می‌شود و دارای قولنامه عادی از مالکین اولیه هستند می‌توانند با مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاک استان از طریق قانون جهت تعیین تکلیف اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی اقدام نمایند و تقاضای سند مالکیت مفروزی ‌کنند که پس از آن نسبت به تعیین تکلیف این املاک اقدام خواهد شد.

    رییس شورای اسلامی شهر زاهدان بیان داشت: اگر این موضوع محقق شود قطعا باعث تسهیل در خدمات شهری در آن مناطق خواهد شد و به تبع آن باعث پیشرفت و توسعه شهر زاهدان می شود.

    وی افزود: قطعا این موضوع یکی از خدمات مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی در حاشیه شهر زاهدان خواهد بود زیرا بعضا برخی از این اراضی نزدیک به 70 سال است که با این مشکل مواجه هستند ودر رنج به سر می برند.

    ریگی تصریح کرد : انشاالله پس از اجرایی شدن این طرح براحتی می توان انواع خدمات شهری  را برای این اراضی که در حال حاضر فاقد سند هستند ارائه کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار