مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده میراث فرهنگی در رفسنجان خواستار شد؛

تأسیس موزه ملی مس در رفسنجان

عصر ساختمان- نماینده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در رفسنجان گفت: باتوجه به ظرفیت مس در این شهرستان احداث باغ موزه ملی مس در رفسنجان پیشنهاد می‌شود.

تأسیس موزه ملی مس در رفسنجان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»به نقل از فارس، رضا حسینی پیش از ظهر امروز در همایش تخصصی رفسنجان تدبیر، تلاش و توسعه اظهار داشت: ارتقای فرهنگ عمومی و تقویت پشتوانه فرهنگی برای میراث فرهنگی مؤثر است و ضعف فرهنگی سبب تضعیف میراث فرهنگی می‌شود.

    وی بیان داشت: صنایع دستی دو بعد مهم اقتصادی و هنری دارد که بعد هنری آن دربرگیرنده ارزش‌های فرهنگ اصیل ملی مذهبی است.

    نماینده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مسؤول کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری همایش تخصصی رفسنجان تدبیر، تلاش و توسعه تصریح کرد: بازار تاریخی رفسنجان از آثار مهم شهرستان است که در فهرست آثار ملی رفسنجان ثبت شده، اما با دخل و تصرفی که بازاریان در آن انجام دادند با تهدید صدمه بر اصالت و هویت روبه‌رو است.

    وی افزود: استفاده از ظرفیت مس و حیات وحش در توسعه گردشگری شهرستان مدنظر باشد و ارتقای کیفیت مراکز اقامتی پذیرایی شهرستان امری ضروری است.

    حسینی خاطرنشان کرد: بسترسازی فرهنگی و سیاست‌گذاری ویژه برای جذب سرمایه‌گذار در این حوزه، توسعه زیرساخت‌ها، تسهیل در روند سرمایه‌گذاری، آموزش مستمر متولیان بخش گردشگری در راستای دانش‌محور شدن این صنعت، استفاده از فضای مجازی در بخش جاذبه‌های گردشگری، توسعه آموزش صنایع دستی و ... از جمله راهبردهای این حوزه است.

    نماینده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مسؤول کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری همایش تخصصی رفسنجان تدبیر، تلاش و توسعه بر استفاده از تجارب نمونه‌های موفق صنعت گردشگری در نقاط مختلف کشور تأکید کرد.

    حسینی ابراز داشت: احداث باغ موزه ملی پسته رفسنجان در دستور کار است و باتوجه به اینکه این شهرستان ظرفیت بالایی در صنعت مس دارد، پیشنهاد می‌شود موزه ملی پسته در این شهر احداث شود.

    نماینده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در رفسنجان گفت: باتوجه به ظرفیت مس در این شهرستان احداث باغ موزه ملی مس در رفسنجان پیشنهاد می‌شود وی عنوان کرد: تقویت اداره میراث فرهنگی رفسنجان به لحاظ نیروی متخصص ضرورت دارد و نیاز به حمایت در زمینه حفظ بازار تاریخی داریم.

    حسینی گفت: تبدیل مناطق غرق و حفاظت شده محیط زیست به منطقه توریست شکارچی کشور هم در راستای توسعه صنعت گردشگری راه‌گشاست.

    نماینده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مسؤول کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری همایش تخصصی رفسنجان تدبیر، تلاش و توسعه همچنین بر تسهیل در روند بروکراسی اداری برای تسهیلات تاکید کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار