مدیران خودروعصر اعتبار

نقش مستقیم مردم در توسعه منطقه با پرداخت مالیات

عصر ساختمان- پرداخت مالیات نقش مؤثری در توسعه یک مطقه می‌تواند داشته باشد، از این رو لازم است تا مردم برای پرداخت به موقع مالیات تشویق شوند.

نقش مستقیم مردم در توسعه منطقه با پرداخت مالیات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»به نقل از فارس، مالیات نقش مستقیمی در توسعه یک منطقه می‌تواند داشته باشد و در این میان آذربایجان غربی یکی از استان‌های پیشرو در درآمدهای مالیاتی است.

    با توجه به پرداخت به موقع مالیات تاثیر مستقیمی در خدمات عمرانی و شهری یک منطقه می‌تواند داشته باشد، لازم است تا مردم نیز در پرداخت مالیات اهتمام جدی داشته و با مسؤولان همکاری کنند.

    در این میان استان آذربایجان غربی که رتبه‌های برتری در پرداخت مالیات دارد، یکی از استانهای کمتر توسعه یافته کشور است و بدون شک مردم نیز خواستار آن هستند تا بدانند مالیاتی که پرداخت می‌کنند صرف چه اموری می‌شود.

    * درآمدهای مالیاتی نقش مؤثری در ارائه خدمات شهری و روستایی ایفا می‌کند

    یعقوب مزرعه‌لی مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در این خصوص در جلسه بررسی و پیگیری حضوری رفع نارسایی‌‎ها و موانع تحقق وصول مطلوب درآمدهای مالیاتی که با حضور کارکنان اداره امور مالیاتی آذربایجان غربی و در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر درآمدهای مالیاتی نقش مؤثری در ارائه خدمات شهری و روستایی همچنین اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان ایفا می‌کند.

    وی به این مسؤول افزود: طرح جامع مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده دو پروژه و ابزار شفاف ساز مهم در اقتصاد کشور است که اتمام و به سرانجام رساندن آنها جزو مطالبات اصلی دولت و هیات وزیران از وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور است.

    مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با اشاره به هدف‌گذاری صورت گرفته برای اتمام و بهره‌برداری کامل از طرح جامع مالیاتی در سراسر کشور در بهمن ماه سال جاری، گفت:  در آذربایجان غربی به غیر از مرکز استان که به خاطر مشکل اعتباری طرح جامع نیمه تمام است، در بقیه نقاط استان اموری چون آماده سازی فضای فیزیکی، زیر ساخت‌های الکترونیکی و ساماندهی نیروی انسانی با موفقیت انجام گرفته است.

    مزرعه‌لی به کسب رتبه نخست ارزیابی عملکرد سال 94 دستگاه‌های اجرایی آذربایجان غربی در شاخص « توسعه دولت الکتروینک » توسط اداره کل امور مالیاتی استان اشاره کرد و ادامه داد: این موفقیت نشان می‌دهد که طرح جامع مالیاتی تغییرات اساسی را در ساختار و زیرساخت‌های اداری این اداره کل فراهم کرده است.  

    * مردم باید از محل هزینه کرد مالیات اطلاع داشته باشند

    مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه مردم باید از محل هزینه کرد پولی که بابت مالیات پرداخت می‌کنند، اطلاع داشته باشند، گفت: در حال حاضر ماهانه 10 تا 12 میلیارد تومان از محل عوارض وصولی مالیات بر ارزش افزوده در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان قرار می‌گیرد به طوری که بسیاری از خدمات ارائه شده همچنین پروژه‌های عمرانی شهرداری‌ها وابسته به این واریزی است.

    وی به فراخوان مرحله هفتم نظام مالیات بر ارزش افزوده که بر اساس آن کلیه اشخاص حقوقی مشمول ثبت‌نام در این نظام شد‌ اند اشاره و آن را گام خوبی در موفقیت و فراگیری نظام مالیات بر ارزش افزوده ارزیابی کرد.

    مزرعه‌لی موفقیت قطعی مالیات بر ارزش افزوده را در گرو اتصال کل سیستم اقتصادی کشور به نظام مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرد و افزود: اجرای کامل قانون در خصوص لزوم تجهیز مشمولان به سامانه‌های صندوق فروشگاهی در فراگیری نظام مالیات بر ارزش افزوده نقش اساسی دارد و دولت عزم خود را در جهت تحقق این موضوع جزم کرده است.

    این مسؤول بر لزوم و اهمیت برخورد احترام آمیز با ارباب رجوع در دستگاه مالیاتی به ویژه با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تأکید کرد و افزود: باید هر کاری از دستمان بر می‌آید برای این افراد انجام دهیم چرا که آنها دین خود را قبلا برای انقلاب و نظام پرداخت کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار