مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر:

۵۰ درصد اعتبارات عمرانی استان بوشهر تخصیص یافت

عصر ساختمان- رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر گفت: اعتبارات عمرانی استان بوشهر ۵۳۰ میلیارد تومان ابلاغ شده که در نیمه نخست امسال ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است.

۵۰ درصد اعتبارات عمرانی استان بوشهر تخصیص یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم ، رضا عوض‌پور در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه آمار و اطلاعات صحیح مبنای هر برنامه‌ریزی برای توسعه و پیشرفت است اظهار داشت: سند چشم‌انداز یک دهه در استان بوشهر پشت سرگذاشته شده و برای اجرای سند چشم‌انداز دهه دوم نیاز به برنامه‌ریزی بر اساس اطلاعات و آمار است.

    وی با اشاره به برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سوم مهرماه افزود: این سرشماری در دو مرحله  برگزار می‌شود که در مرحله نخست به روش اینترنتی تا 24 مهرماه ادامه دارد.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر با اشاره به اینکه مرحله دوم سرشماری عمومی نفوس و مسکن از 25 مهر اجرا می‌شود گفت: در این مرحله که تا 25 آبان برگزار می‌شود ماموران با مراجعه به درب منازلی که از طریق اینترنت فرم مخصوص سرشماری تکمیل نکرده‌اند بوسیله تبلت اطلاعات خانوارها را ثبت می‌کنند.

    عوض‌پور با اشاره به اینکه استان بوشهر از ظرفیت بالایی در زمینه ضریب نفوذ اینترنت برخوردار است تصریح کرد: این استان در زمینه نفوذ اینترنت دارای رتبه سومی کشوری و در زمینه خرید اینترنتی دارای رتبه نخست است.

    وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود درصد بالایی از جمعیت استان بوشهر با روش اینترنتی فرم مخصوص سرشماری عمومی نفوس و مسکن را تکمیل کنند افزود: با توجه به اینکه دسترسی مردم  استان بوشهر به اینترنت راحت است پیش‌بینی می‌شود این استان در این عرصه رتبه بالایی در کشور کسب کند.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر از تدوین برنامه ششم توسعه استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: سند برنامه ششم استان بوشهر تدوین شده که در مرکز در حال بررسی است که با تصویب آن و ابلاغ به استان اجرای برنامه‌ها بر اساس این سند اجرایی می‌شود.

    عوض‌پور اعتبارات عمرانی استان بوشهر امسال را 530 میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: برای توزیع این اعتبارات که در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان طرح‌های مختلف بررسی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها این اعتبارات در بخش‌های مختلف توزیع شد.

    وی با اشاره به اینکه سال گذشته اعتبارات عمرانی استان بوشهر 65 درصد تخصیص یافت افزود: در نیمه نخست امسال 50 درصد اعتبارات ابلاغی عمرانی استان بوشهر تخصیص یافته که پیش بینی می‌شود تخصیص اعتبارات امسال بیش از سال گذشته باشد.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر با تاکید بر جذب اعتبارات ملی متمرکز از سوی دستگاه‌های اجرایی استان افزود: در 3 سال گذشته 809 میلیارد تومان اعتبارات ملی متمرکز برای تسریع و تکمیل طرح‌های عمرانی جذب و این رقم سال گذشته به رقم 460 میلیارد تومان رسید.

    عوض‌پور با بیان اینکه بیش از 29 هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی کشور در اختیار وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در مرکز کشور است تاکید کرد: برای بهره‌مندی دستگاه‌های اجرایی از اعتبارات ملی متمرکز در تکمیل طرح‌های عمرانی کتابچه ظرفیت و اعتبارات ملی متمرکز تدوین شده است.

    در این نشست خبری از 25 جلد کتاب ظرفیت و اعتبارات ملی متمرکز قابل استفاده  در 80 دستگاه اجرایی استان بوشهر رونمایی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی